کد مطلب: ۲۸۰۱۸۲

سکون قیمت طلا با وجود افت دلار

سکون قیمت طلا با وجود افت دلار

قیمت طلا روز پنجشنبه که ارزش دلار پس از توافق مقامات آمریکایی و اروپایی برای حل اختلافات تجاری افت کرد، ثابت ماند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۳۱.۱۲ دلار ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۰۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۳۱.۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۶.۳۰ دلار یا معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۲۳۱.۸۰ دلار بسته شده بود.

در پی دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا و توافق دو طرف برای آغاز مذاکرات به منظور رفع موانع تجاری روی کالاهای صنعتی، دلار در معاملات روز پنجشنبه از صعود بازماند و در مقابل، یورو افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، ترامپ روز چهارشنبه موافقت کرد از وضع تعرفه روی واردات خودروهای اروپایی خودداری کند و آمریکا و اتحادیه اروپا مذاکرات خود را برای کاهش سایر موانع تجاری آغاز کنند و در نتیجه، نگرانی‌ها نسبت به تهدید جنگ تجاری فروکش کرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح ۱۲۳۷ دلار را شکسته و تا محدوده ۱۲۴۶ تا ۱۲۵۸ دلار صعود کند.

در این بین سرمایه گذاران برای ارزیابی دورنمای سیاست پولی، منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز جاری و آمار رشد اقتصادی سه ماهه دوم آمریکا در روز جمعه هستند.

ذخایر طلای «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۲۹ درصد کاهش یافت وبه ۸۰۰.۲۰ دلار رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۵.۵۹ دلار صعود کرد.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۸۳۹.۹۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۹۳۱.۳۰ دلار رسید.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.