کد مطلب: ۵۷۷۴۹۸

معاون وزیر صمت خبر داد:

قیمت سیمان کاهش یافت / معرفی فروشگاه‌های اینترنتی جهت خرید خرد

قیمت سیمان کاهش یافت / معرفی فروشگاه‌های اینترنتی جهت خرید خرد

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت معرفی فروشگاه‌های اینترنتی جهت خریدهای خرد سیمان، گفت: از لحاظ تولید سیمان هیچگونه مشکلی نداریم و قیمت سیمان در بازار کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیف‌الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، در نشست آغاز اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید، ضمن اشاره به ۴.۵ میلیون تن سیمان در مردادماه امسال تاکید کرد که از لحاظ تولید سیمان هیچگونه مشکلی نداریم و قیمت سیمان در بازار کاهش یافته است.

او گفت: ۱۰ گروه منطقه‌ای در حوزه سیمان تشکیل شده و جلسات مختلفی با مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و سامانه افق داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده سیمان برای خرید این محصول در بورس کالا ثبت‌نام کرده‌اند، یادآوری کرد: این رقم پیش از این ۵۰۰۰ مصرف‌کننده بوده است و اگر کارگزاری‌های بورس کالا در این حوزه فعال‌تر عمل کنند این رقم نیز بالاتر خواهد رفت.

ثبت نام ۶۲ واحد تولیدی سیمان در سامانه بورس کالا

وی افزود: همچنین ۶۲ واحد سیمانی در سامانه بورس کالا ثبت نام کرده‌اند، ۵۲ واحد سیمانی نیز در حال عرضه در بورس هستند اما ۹ واحد سیمانی هنوز در بورس کالا وارد نشده‌اند که تا هفته آینده تکلیف آن‌ها نیز مشخص خواهد شد. ( لازم به ذکر است که معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت هفته گذشته، ابلاغ کرد که واحدهای تولیدکننده سیمان که تاکنون موفق به اخذ کد بورسی نشده‌اند، ظرف مدت یک هفته فرصت دارند در بورس کالا ثبت‌نام و نسبت به عرضه محصولات خود در بورس کالا اقدام کنند.)

امیری با بیان اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار سهم در بورس کالا عرضه شده است، گفت: با توجه به اعمال سیاست‌های جدید، قیمت‌ها در بازار سیمان کاهش یافته است و تعداد تامین‌کنندگان در سامانه افق ۱۶۰ واحد است که واحدهای خرده‌فروشی نیز باید به این سامانه وارد شوند.

براساس اعلام شاتا، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت همچنین تاکید کرد: معرفی فروشگاه‌های اینترنتی جهت خریدهای خرد سیمان باعث رقابت و کاهش قیمت خواهد شد؛ لذا ضروری است که فروشگاه‌های اینترنتی جهت خریدهای خرد سیمان نیز معرفی شوند.

آخرین اخبار حوزه صنایع و معادن را در صفحه صنعت و معدن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عبدالاه

    اصلان ارزان نشده امروز هم خریدم 55تومان

    • ناشناس

      اره دیگه سیمان دونه ای ۲۰ تومان کردند۷۰ تومان حالا میارن میکنند ۳۵ تومان ما مردم ساده میگیم ارزون شدهمه چیز همینطور چنان میبرند بالا خوب که جاافتاده شدیک کم کم میکنند خوشحال میشیم مثل روغن ۴۲ شد۱۵۰ حالا اگه ۸۰ بدهند میگوییم ارزان

  • مصالح فروش ساختمانی

    سلام .من خرده فروش هستم امروز بار اومده واسم قیمت تمام شده برای من 45تومان در اومده با 12درصد سود خرده فروشی میفروشیم 50تومان .کجا ارزون شده من یه ماهه می‌خوام از بورس خرید کنم نتونستم خرید انجام بدم ‌.کارگزارها برای نفرات محدودی خرید میکنند و بقیه از این دلالها میخرن و به مشتری میفروشن .پس قیمت پایین نیومده .از لحاظ تولید مشکلی نیست ولی دلال متاسفانه بازم بیشتر شده چون همه عاملین فروش براشون خرید انجام نمیشه و دست به دست میشه پس نتیجش همون افزایش قیمت میشه.

  • ناشناس

    نحوه فروش اینترنتی سیمان خورده فروشی چگونه است ؟ و چه سایتی باید خدمات خورده فروشی انجام داد؟

  • ناشناس

    من یه هفته پیش تهران خریدم ۷۰هزارتومان دقیقا همون روز زنجان هرکیسه ای ۳۸۰۰۰تومان خریداری کردم یعنی ۳۲۰۰۰تومان اختلاف تهران با زنجان

  • ناشناس

    فقط شعارهست چیزی ارزان نشده سیمان من خریدم ۵۵۰۰۰تومان لبنیات گران شد نان گران شد

  • حسین

    کارگزار ها هر هفته سیمان خرید میکنند اونا هرچقدر بیشتر خرید کنند سهم خود را می برند ترجیح میدند برای دو سه نفر که هر کدام بیشتر از 1000تن سیمان میخواهند خرید کنند تا خرده فروشی که هفته ایی 100تن یا کمتر میخواد

  • ناشناس

    سیمان کیسه 35000تومان بابهترین کیفیت سیمان ایلام هرکی هرچی خواست بیاد درخدمتم

  • ناشناس

    سیمان ایلام کیسه 35000تومان هرکی خواست درخدمتم

    • ناشناس

      سلام کدوم شهری

  • ناشناس

    سیمان کیسه 35000تومان

    • ناشناس

      من میخوام ۱۰۰تا

  • ناشناس

    سلام تربت حیدریه چهل هزارتومان فت وفراون