خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۰۳۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخبار مهم امروز برای سهامداران / استقلال و پرسپولیس بورسی می‌شوند؟

اخبار مهم امروز برای سهامداران / استقلال و پرسپولیس بورسی می‌شوند؟

بازار سهام تحت تاثیر سیگنال‌های مثبت هفته گذشته و رفع ابهامات بورسی از بودجه ۱۴۰۱ روند رشد خود را آغاز کرده است. حال باید دید امروز چه اخباری بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها بورس تحت تاثیر اخبار مثبت روند رو به رشد خود را آغاز کرده است. ابهامات بورسی بودجه ۱۴۰۱ تا حدودی با ۱۰ بند مصوب وزارت اقتصاد رفع شده است و بازار روزهای به نسبت خوبی را پشت سر می‌گذارد. اما بازار سهام امروز تحت تاثیر چه اخباری کار خود را آغاز می‌کند؟

عباس زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای رسیدن به توافق در این دوره از مذاکرات امیدوارم. جمهوری اسلامی ایران به دنبال رسیدن به توافق خوب است و توافق نکردن را بهتر از توافق بد می‌دانیم. نگاه ما به مذاکرات وین واقع‌بینانه است به همین روی به توافقی برد-برد اعتقاد داریم.

براساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به تأیید رهبر رسیده است، مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های تنظیم قیمت این بازار فعلا بر عهده وزارت صمت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است. بر این اساس از این پس شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو تکلیف و اختیاری ندارد.

قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: پذیرش باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و درج نماد این دو باشگاه با هدف شفاف شدن عملکرد و انضباط مالی این دو باشگاه باید تا همین ماه صورت گیرد و همچنین عرضه اولیه سهام این دو باشگاه در بازار سرمایه قابلیت پیدا کند. جلسه بررسی وضعیت خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس با حضور رئیس سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل و برخی از مدیران باشگاه پرسپولیس در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

درآمدهای نفتی همچنان در ابهام

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: با توجه به این که امیکرون در کشور ما هفته گذشته شناسایی شده است و با توجه به زمان تکثیرش که حدود یک و نیم تا ۳ روز است، انتظار می‌رود که اگر پروتکل‌ها رعایت نشود و واکسیناسیون انجام نشود، حداقل سه تا ۴ هفته آینده با اوج امیکرون در ایران مواجه شویم.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: اصلاحات ساختاری که مدنظر بود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کمتر دیده می‌شود. در حال حاضر، بحث درآمدهای نفتی و شرکت‌های دولتی در ابهام است. شفافیت در لایحه بودجه سال جاری به نسبت سال گذشته کاهش داشته و باید با تغییراتی که در مجلس اعمال خواهد شد شفافیت این لایحه افزایش پیدا کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از این برد – برد ها قبلا هم داشتیم + در بودجه 1400 شفافیت کم شده هم عجیب نیست + وضع این دو تیم هم هیچوقت شفاف نخواهد شد.

  • ناشناس

    شنبه مثبت بود منبعد دوباره منفی

  • ناشناس

    هان رفتید تو صف فروش؟!!!!!!!!!!!!! اگه میخواهید ضرر و زیان تان جبران بشه تنها راه اون نفروختن سهام هست و بس. اگه یک ماه فقط یک ماه سهام خودتان را نفروشید مطمئن باشید که به پولتون خواهید رسید.

  • رضا

    جناب رییس جمهورعزیز سلام..تورو قسم به اون خدای بزرگی که جزاوکسی یاور یتیمان نیست…یکسال واندی هستش پالایش یکم ودارایکم دولت قبل به ملت فروخت باقیمت بالا ….جوابش بماند باخدا …..اما پدرعزیز من به جنابعالی رای دادم دو دوره بخاطر غیرت شرف وکاربلدی تان…..ایا وضعیت فعلی بورس مناسب اقتصاد کشور عزیزمان هست…حقوقی های نامردی که به خاطرمنافعشان هررسهم راپایین میکشندونوسان میگیرند وسودکلان…..من سهامدارخرد باپول کارگری واردبورس شدم باتحقیق ونگاه بلندمدت جوابش 70درصد ضررسرمایم هستش که هرروز باوعده وزیراقتصاد وجناب رضایی بدتر میشود….آیاعدالت همین است که فرمودید…ان حرفها را فرزندی باپدرش درمیان گذاشت تاانشالله پدراین خانواده بزرگ ایران عزیز بادارایتش این مشکل را مرتفع کند…..کارگر

    • ناشناس

      برادر محترم
      ریزش بورس را به رئیس جمهور و بقیه مسئولان گره نزنید که علاوه بر ضرر در این دنیا باید جوابگوی کامنت هایتان در آن دنیا هم باشید آخرت را هم کمی در نظر بگیرید.
      ریزش بورس حاصل عملکرد هیجانی خودتان است و بس.
      فروش هیجانی و دلالی هایتان (نوسانگیری_سهام داری فست فودی) بورس را به این اوضاع انداخته.
      به وجدان خود رجوع کنید چرا می خواهید مقصر تراشی کنید.
      ریزش بورس چه ربطی به حقوقی و مشاور اقتصادی رئیس جمهور آقای رضایی دارد.
      بروید و خدا را شکر کنید که حقوقی از سهم حمایت می کند و پول وارد بازار می کند وگرنه با این فشار فروشی که به راه انداخته اید اگر حقوقی و دولت از بورس حمایت نمی کرد شاخص ریزش بیشتری می کرد.

  • محمد

    استقلال و پرسپولیس رو دوشیدن دوشیدن حالا که ورشکسته شده،بندازن به سهامدار،مثل همه سهمهای قبلی

  • ناشناس

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درست می گویند از آنجا که سوابق آمریکا نشان می دهد که هر جا به نفع شان نباشد نه تنها زیر برجام بلکه زیر هر توافق بین المللی می زنند باید از آنها تضمین قطعی با امضای دیگر کشورها گرفت که دیگر یکجانبه از برجام خارج نشوند، در ثانی کلیه تحریم ها (چه برجامی و چه غیر برجامی) را لغو کنند همچنین حق این است که غرامت خروج یکجانبه از برجام را هم بپردازند.
    در این صورت توافقی خوب حاصل می شود و با برداشته شدن عملی تحریم ها به دلایل مختلفی بورس هم منتفع خواهد شد و همان طور که کارشناسان می گویند در میان مدت به رشد خوبی خواهد رسید.
    در حال حاضر اکثر کشورها موافق به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند تنها این وسط آمریکا است که حرف حق را نمی پذیرد و از یک طرف می خواهد خیابان دیپلماسی را به نفع خودش یک طرفه کند و از طرف دیگر با سخنان پوپولیستی، عوام فریبی کند که ما مثلا خیلی موافق به نتیجه رسیدن مذاکرات هستیم.
    آمریکا باید بداند دیپلماسی، خیابانی دو طرفه است و اگر بخواهد خیابان را به نفع خودش یک طرفه کند تهش به بن بست می خورد.
    .در مورد سویه جدید کرونا (اومیکرون) هم تاثیر سوء بر اقتصاد جهانی و به تبع آن بورس می گذارد که باید سازمان بهداشت جهانی، جهادی وار و با تمام توان در مقابل این بیماری تدابیر مهمی بیاندیشد تا به مرور ریشه کن شود و اوضاع اقتصاد جهانی به روال عادی اش برگردد.