کد مطلب: ۵۵۱

شائبه رقم از پیش تعیین شده دستمزد

شائبه رقم از پیش تعیین شده دستمزد

رییس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با ابراز نگرانی از وضعیت تعیین دستمزد سال 93 کارگران، از مسوولان وزارت کار خواست تا به وعده رعایت سه‌ جانبه‌گرایی در تعیین مزد عادلانه عمل کنند.  علی خدایی اظهار کرد: به تاخیر افتادن جلسه دستمزد شورای عالی کار در حالی که تنها دو هفته به

رییس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با ابراز نگرانی از وضعیت تعیین دستمزد سال 93 کارگران، از مسوولان وزارت کار خواست تا به وعده رعایت سه‌ جانبه‌گرایی در تعیین مزد عادلانه عمل کنند.

علی خدایی اظهار کرد: به تاخیر افتادن جلسه دستمزد شورای عالی کار در حالی که تنها دو هفته به پایان سال باقی مانده باعث نگرانی خاطر اکثر فعالان کارگری شده و بحثهای جانبی در مورد نحوه تعیین دستمزد سال 93 را به وجود آورده است.

ابراز نگرانی فعالان کارگری از نحوه تعیین مزد سال 93

وی افزود: متاسفانه اخباری به گوش می‌رسد و این شائبه ایجاد شده که رقم دستمزد از پیش تعیین شده باشد در حالی که انتظار داشتیم طبق وعده وزیر کار سه جلسه ویژه دستمزد برگزار شود تا در آرامش و فرصت کافی موضوع دستمزد را بررسی کنیم.

خدایی ادامه داد: شاید این سه جلسه به صورت فشرده تا پایان سال برگزار شود اما عملا فرصت لابی و قدرت چانه زنی را از گروههای کارگری گرفته و این طور به نظر می‌رسد که تشکیل همایشهای متعدد آخر سال نوعی وقت کشی هوشمندانه و حساب شده باشد.

بی اطلاعی از نظر شرکای اجتماعی با حذف کارگروه مزد وزارت کار

رییس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه با انتقاد از حذف کارگروه مزد وزارت کار، گفت: کارگروه مزد وزارت کار همه ساله با هدف بررسی حداقل دستمزد کارگران تشکیل می‌شد و قبل از برگزاری جلسات رسمی شورای عالی کار گروههای کارفرمایی و کارگری در کنار دولت در مقیاسی محدودتر و قابل لمس‌تر به ارزیابی نظرات یکدیگر می‌پرداختند ولی اکنون با لغو کارگروه مزد وزارت کار هیچ اطلاعی از نظرات گروه کارفرمایی و دولت نداریم.

تهدید به شکایت از نمایندگان کارگری در شورای عالی کار

وی درعین حال به برخی تهدیدهای صورت گرفته علیه نمایندگان کارگران در شورای عالی کار اشاره کرد و گفت: عده‌ای، نمایندگان کارگران در شورای عالی کار را تهدید کرده‌اند که در صورتی که مزد غیر قانونی را امضا کنند از آنها شکایت خواهند کرد؛ متاسفانه نمایندگان کارگری متهم شده‌اند که مصوبات شورای عالی کار را دستوری امضا می‌کنند و همین مساله حواشی قبل از شروع جلسات رسمی دستمزد را به دنبال داشته است.

خدایی در پایان وضعیت تعیین دستمزد سال 93 را نگران کننده دانست و از مسوولان وزارت کار خواست تا به وعده‌های خود در خصوص رعایت سه جانبه گرایی عمل کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.