کد مطلب: ۱۹۵۸۳۰

چشم‌انداز هفتگی بورس

شاخص بورس در آستانه ۱۰۰ هزار واحد

شاخص بورس در آستانه 100 هزار واحد

اعضای چشم‌انداز بورس «تجارت‌نیوز» هفته جاری را هفته‌ای مثبت برای شاخص کل بورس پیش‌بینی کرده‌اند.

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

7 bahman 96 2

نظرسنجی این هفته « تجارت‌نیوز » از چهره‌های شناخته شده، فعالان و تحلیل‌گران بازار سرمایه نشان از بازاری مثبت دارد.

گروه‌هایی که اکثر بزرگان تحلیل بنیادی، تکنیکالی و اقتصادی کشور در مورد احتمال روند مثبت آن‌ها در هفته پیش رو اتفاق نظر دارند عبارتند از: محصولات شیمیایی و به طور ویژه پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی. در این میان تک‌سهم‌ها و گروه انبوه‌سازی نیز در میان نظرات به چشم می‌خورند.

به گزارش «تجارت‌نیوز» شاخص بورس تهران در یک قدمی کانال 100 واحدی قرار گرفته و رشد قیمت‌های جهانی در انتهای هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، احتمال عبور از کانال فعلی را در هفته جاری قوی‌تر می‌کند.

افت مداوم شاخص دلار در انتهای هفته گذشته نیز جریان داشت و هم اکنون این شاخص به سطح 88.73 واحد رسیده است. این افت زمینه‌ساز رشد قیمت کامودیتی‌ها در انتهای هفته پیش شده است.

روز گذشته نفت برنت کانال 60 دلاری را درنوردید و وارد کانال 70 دلاری شد. علاوه بر افت شاخص دلار، یکی از عوامل موثر بر رشد روز گذشته قیمت نفت، سخنان خالد الفالح در داووس بوده است. وزیر پرسابقه نفت عربستان سعودی چشم‌انداز مصرف نفت در سال‌های آینده را روشن دیده و کماکان نفت را سوخت بااهمیت جهان دانسته است. وی اعلام کرده است در 25 سال آینده تقاضای نفت به 120 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت که به راحتی می‌تواند مازاد عرضه نفت شیل آمریکا را جذب نماید.

همچنین ذخایر بسیار اندک روی شرایط بسیار مناسبی را برای رشد بیشتر قیمت این فلز فراهم کرده است. قیمت هر تن روی در معاملات روز گذشته به 3 هزار و 481 دلار رسید که این قیمت از سال 2007 تا کنون برای این فلز اتفاق نیافتاده است. پیش‌بینی نهادهای معتبر جهانی نشان می‌دهند قیمت روی به زودی مرز 4 هزار دلار در هر تن را در می‌نوردد.

این در حالی است که شرایط برای رشد قیمت مس چندان مطلوب نیست. آمار نشان می‌دهد موجودی مس در انبارهای LME طی هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم رشد شدیدی داشته و با رشد هفتگی 50 درصدی به 309 هزار تن رسیده است.

در این راستا قیمت هر تن مس در روز گذشته با افت 0.7 درصدی به 7 هزار و 63 دلار رسیده است. تک شرکت بورس تهران که مس تولید می‌کند، ملی مس با نماد فملی است که البته قیمت مس را بسیار محتاطانه پیش‌بینی کرده و برای سه ماه پایانی سال جاری 6 هزار و 800 دلار در نظر گرفته است.

چشم‌انداز هفته آتی

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
1 حمید اعرابی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت شیمیایی‌ها
2 ولید هلالات فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه متعادل پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی، کانه‌های فلزی
3 فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه مثبت پتروشیمی‌ها، کانه‌های فلزی
4 رحیم کریمی معاون گروه سرمایه‌گذاری سایپا مثبت پالایشی‌ها، کانه‌های فلزی، انبوه‌سازی‌ها، فلزات اساسی
5 محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری سرمایه و دانش مثبت پتروشیمی‌ها
6 مهدی طحانی مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری آوای آگاه مثبت پتروپالایشی‌ها، فلزات اساسی
7 مهدی میرزایی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت پتروپالایشی‌ها، فلزات اساسی
8 مهدی ساسانی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
9 میثم صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت پتروپالایشی‌ها
10 کوروش شمس مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه متعادل پتروشیمی
11 بهزاد صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت پالایشی‌ها، فلزات اساسی
12 پشوتن مشهوری‌نژاد فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت پتروپالایشی‌ها، سرب و روی
13 امیرمهدی صبایی مدیریت پرتفوی و تامین مالی هلدینگ تاپیکو مثبت شیمیایی‌ها، فلزات اساسی
14 امیر مقدم فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت تک‌سهم‌ها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.