کد مطلب: ۱۵۵۰۶۰

به دنبال حمله کره شمالی:

شاخص داوجونز با ۱۰۰ واحد پایین‌تر باز شد

شاخص داوجونز با 100 واحد پایین‌تر باز شد

پس از شلیک موشک کره شمالی از فراز ژاپن شاخص داوجونز بیش از ۱۰۰ امتیاز پایین‌تر باز شد.

پس از شلیک موشک کره شمالی از فراز ژاپن شاخص داوجونز بیش از ۱۰۰ امتیاز پایین‌تر باز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، نخست‌وزیر ژاپن شینزو آبه در اوایل صبح سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که کره‌ شمالی موشکی بالستیک شلیک کرده که از فراز خاک ژاپن عبور کرده است.

یک مقام نظامی کره‌جنوبی به ان‌بی‌سی‌نیوز گفت که این موشک حدود ساعت ۵:۵۷ صبح به وقت محلی شلیک شده است. این مقام نظامی گفت که این موشک حدود ۲۷۰۰ کیلومتر پرواز کرده و به ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری رسیده است.

بعدتر، شینزو آبه در اظهارات دیگری شلیک این موشک را غیرمتعارف و نسنجیده خواند و کره شمالی را تهدیدی جدی و بزرگ برای ژاپن قلمداد کرد. او ادامه داد که از سازمان ملل متحد برای افزایش فشار بر کره‌ شمالی درخواست خواهد کرد.

پس از این اخبار میانگین شاخص صنعتی ژاپن ۱۰۰ امتیاز پایین‌تر باز شد درحالی‌که دلار در مقابل ین ژاپن افت کرد. دلار با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۸.۷۲۵ رسید.

جک آبلین، رییس سرمایه‌گذاری بانک خصوصی بی‌ام‌او می‌گوید: چالش‌های کره‌ شمالی واقعا تنها چیزی است که بازارها به آن این‌قدر واکنش نشان می‌دهند. من نمی‌دانم پاسخ ما چگونه خواهد بود اما واضح است که کیم‎‌یون‌اون به دنبال جلب توجه است.

او همچنین گفت که سهام آمریکایی تحت تاثیر این خبر در روز سه‌شنبه با قیمت کمتری باز می‌شوند که این البته کاملا به اخبار مربوط به جزئیات دقیق این تست موشک بستگی خواهد داشت.

یک موشک برای این که بتواند به قلمرو آمریکا، که نزدیک‌ترین آن گوام است، اصابت کند نیازمند بردی برابر با ۳۵۰۰ کیلومتر خواهد بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.