کد مطلب: ۳۱۵۰۷۸

۳متهم ریزش ۲هزار واحدی شاخص بورس در یک ساعت

3متهم ریزش 2هزار واحدی شاخص بورس در یک ساعت

هنوز یک ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه نگذشته است که بورس تهران شاهد ریزش هزار و 980 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 185 هزار واحدی شده است، دلیل ریزش امروز بازار چیست؟

به گزارش تجارت نیوز، پس از ریزش شاخص کل بورس در دوشنبه‌ای خاص و پرخبر ، هنوز یک ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز ‌سه‌شنبه ( اول آبان‌ماه ۹۷) نگذشته است که بورس تهران مجدد شاهد ریزش هزار و 980 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 185797 واحدی شده است.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای زپارس، شسپا، پارس، رمپنا، شخارک، شیراز، کرماشا، شیران، شفن، سفانو، قسپا، شپدیس، لپارس، حکشتی، کگل، وبانک صفوف خرید تشکیل شده است. همچنین نمادهای خودرو، تجارت، خساپا، غبشهر، کاوه، خزامیا، بفجر، کهرام، خگستر، کدما و فخوز منفی و صف نشستند.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «شخارک، وبملت، رمپنا، پارس، شفن» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «فولاد، کگل، کچاد، ومعادن، فخوز» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «تاپیکو، وغدیر، غبشهر، کاوه، پارسان» بوده است و نمادهای « وبملت، فولاد، شیران، وتجارت، فاراک» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

محمد خبری‌زاد، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درخصوص ریزش امروز شاخص کل بورس، گفت: مهمترین دلیل ریزش امروز بازار سرمایه، گزارش‌های دور از انتظار شرکت‌ها در صنایع خودرو، بانک و تا حدودی پالایشگاه‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: موضوعی که بازار روی آن حساب باز کرده بود، بحث شناسایی سود نرخ تسعیر ارز بود که متاسفانه شرکت‌ها وحدت رویه نداشتند و برخی شناسایی کرده و برخی شناسایی نکرده‌اند که این موضوع باعث اعلام سودهایی کمتر از انتظار در برخی از شرکت‌ها و صنایع شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار