کد مطلب: ۴۸۰۲۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت بیش از ۲ درصدی شاخص کل در نیم ساعت / روزهای سرنوشت‌ساز بورس

افت بیش از 2 درصدی شاخص کل در نیم ساعت / روزهای سرنوشت‌ساز بورس

با شروع معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهای شاخص‌ساز با حجم عرضه زیاد همراه شدند و شاخص کل بازار متاثر از صف‌های فروش این نمادها بیش از 2 درصد افت کرد و به یک میلیون و 539 هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق گفته کارشناسان محدود حمایتی یک میلیون و 500 هزار واحد از شاخص کل، محدوده‌ای است که روند بازار سهام را در آینده مشخص خواهد کرد. اگر شاخص کل بازار سهام از محدوده‌ای یک میلیون و 500 هزار واحد نیز ریزش کند، کنترل ریزش‌های بعدی بازار سهام سخت خواهد بود.

با شروع معاملات امروز بازار سهام نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، فارس، شبندر، وبملت و وغدیر به عنوان شاخص‌سازان اصلی همگی در مسیر افت قیمتی قرار دارند و عرضه بر تقاضای آن‌ها برتری دارد.

بازار 7 مهر

شاخص هم‌وزن نیز حدود نیم درصد افت کرده که نشان از کلیت منفی و قفل در صف‌های فروش است.

جو هیجانی بازار در فروش سهام و ایجاد صف‌های فروش باعث قفل شدن بازار در صف‌ فروش شده و از تحرک بازار کاسته شده و بازاری کم‌عمق به وجود اورده است.

به نظر می‌رسد امروز و فردا روزهای سرنوشت‌ساز بازار سهام هستند و آینده بازار در گرو روند معاملات امروز و فردا است، زیرا محدود حمایتی یک میلیون و 500 هزار واحد محدوده سرنوشت‌ساز برای ادامه روند صعودی بازار است.

بازار تاثیر 7 مهر

نمادهای فارس، فملی، فولاد و پالایشی‌ها با اینکه نمادهای ارز محوری هستند و با رسیدن نرخ ارز به استانه 30 هزار تومان باید رشد می‌کردند اما با جو هیجانی بازار در حال افت قیمت و معامله در رنج منفی هستند، از طرفی هم نمادهای پالایشی که در غالب صندوق پالایشی یکم هفته پذشته پذیره‌نویسی شدند نیز روند خوبی در معاملات این هفته نداشتند.

نماد وبصادر نیز که متوقف شده بود دیروز بازگشایی شد و با رنج منفی معامله شد اما ناظر بازار از باطل شدن معاملات وبصادر خبر داد و گفت احتمالا به بازار امروز نیز نخواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه راست میگید جلوی صف فروش بگیرید اگه راست میگید همه نمادها روببندید.

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره ۱۰۰ میلیون آوردم تو بورس شده ۴۰ میلیون ؛ آخه من با این درد و رنج چطوری سر کنم و بسازم .

  • ناشناس

    سلام برادران عزیز شمارو به خدا الکی اردر فروش نزارین می بینید که خریدار نیست که بخره .شما این اردر فروشها رو میزارید و بازیگرها اینقدر نمیخرن تا سهام رو درپایین ترین قیمت بخرن یه هفته دیگه با قیمت بالا ب خودتون بفروشن. چرا اموال خودتون رو به حراج گذاشتید تا تا یه عده نامرد در کمال بیرحمی سهمتون رو از چنگتون دربیارن.. اگه فروشنده نباشه مجورن باقیمت بالاتر مردم رو به فروش تشویق کنند. بزار برای خرید سهامت منت بکشند نه اینکه با ۵۰ درصد ضرر بفروشی این کار نهایت حماقت هست
    آقا مال خودت رو نابود نکن.

  • ناشناس

    سلام بیخود و بی جهت مسولین و … را متهم نکن مراجعه کن به عقلت قیمت سهام را عرضه وتقاضا تعیین میکنه وقتی سمهت رو با پایین ترین قیمیت برای فروش سفارش میدید خوب هیچکس نمیاد با قیمت بالا از تو بخره.من که بیست سال هم سهمم بمونه به فروش باقیمت مد نظرم نره هرگز یک برگ سهم هم نخواهم فروخت.

  • ناشناس

    چرا نمادی که ۳۰درصد میاد پایین نمی‌بندد ،درست دست کردند تو جیب مردم بیچاره شرم کنید آخر کرونا میگیرید می‌میرید

  • ناشناس

    فاتحه ی همتونو خوندم

  • ناشناس

    دقیقان دقت کردین اونایی که میان میگن ملت نرین صف فروش خودشون زودترازهمه توسره صف وامیاستن!!میخوان در برن نمیتونن میان تریپ برمیدارن

  • ناشناس

    بورس اگر به فکر سهامداران عادی است باید آستانه تعداد را برای عرضه اولیه ها که صف خرید ممتد دارند دو هزار تا کند

  • امیر طاها

    کلا مردم ایران دوست دارن همیشه تو صف باشن حالا فرقی نمیکنه صف مرغ باشه یا صف تخم مرغ یا گوشت یا صف فروش سهام تو بورس مهم اون صف حالا چی فرقی نمیکنه

  • محمد جواد

    آهای ملت از زمانی که 60% سهام عدالت آزاد شد بسیاری از مردم برای فروش آن اقدام کردند و بانک ها و کارگزاریها مجبور به عرضه سهام برای فروش جهت پرداخت پول مردم را دارند و این فروش ها و عرض ها در حجم بسیار زیادی می باشد و برای کارگزاری و بانک فقط هدف عرضه و فروش است و قیمت مهم نیست.و با این حجم عرضه هیچکس حتی حقوقی هم نمی تواند صف فروش را جمع کند و این حجم عرضه در این قیمت خیلی مال حقیقی های بد بخت نیست و فقط مربوط به فروش سهام عدالت میباشد.در روزهای قبل اگه صف خریدی هم بعضی روزها بود مربوط به حقوقی ها برای نوسان گیری بود که با حذف نوسان گیری روزانه همون صف های خرید احتمالی هم حذف شد.