کد مطلب: ۵۸۵۲۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شایعه عجیب درباره فیسبوک

شایعه عجیب درباره فیسبوک

 روز دوشنبه، دسترسی جهانی به واتس‌اپ، فیسبوک و اینستاگرام مختل شد. برخی از کاربران فضای مجازی تصور کردند طرح صیانت از فضای مجازی آغاز شده و برخی رسانه‌های داخلی ادعا کردند دلیل این اختلال حمله یک نوجوان ۱۳ساله چینی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز دوشنبه، دسترسی جهانی به واتس‌اپ، فیسبوک و اینستاگرام مختل شد و برخی رسانه‌های داخلی ادعا کردند دلیل این اختلال حمله یک نوجوان ۱۳ ساله چینی است.

این در حالی است که رویترز اساسا چنین خبری منتشر نکرده بود و فیسبوک هم این ادعا را رد کرد. فیسبوک توضیح داد دلیل این اختلال بین‌المللی، به دلیل یک مشکل تکنیکی اتفاق افتاد و ارتباطی به هک شدن نداشته است. نیویورک تایمز هم به نقل از فیس بوک، حمله نوجوان چینی را تکذیب کرد.

اگرچه اپلیکیشن واتس‌اپ و اینستاگرام هر دو متعلق به فیسبوک هستند اما تاکنون به ظور مجزا بیانیه‌ای کار نکرده‌اند. تنها واتس‌اپ به کاربران خود اعلام کرده بود: ما می‌دانیم برخی از افراد در حال حاضر با واتس‌اپ مشکل دارند. در تلاش هستیم تا همه چیز به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت با به روز رسانی مشکل را برطرف می‌کنیم. از صبوری شما تشکر می‌کنیم!

یکی از مهندسان فیسبوک در ردیت بیان کرده بود آپدیتی که مهندسان فیسبوک امروز برای تجهیزات شبکه ارسال کردند باعث مشکلی در تنظیمات این تجهیزات شده و این تجهیزات نتوانستند IP سرورهای فیسبوک را به بقیه BGP ها مخابره کنند.

با اختلال ۶ ساعته این سه شبکه، سهام شرکت فیس بوک به میزان ۵ درصد و اینستاگرام به میزان ۶ درصد سقوط کرد.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش « واتساپ از دسترس خارج شد » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.