کد مطلب: ۶۶۴۲۴

بانک ها منتظر کمک دولت نباشد

بانک ها منتظر کمک دولت نباشد

رئیس کانون بانک های خصوصی با تأکید براینکه شبکه بانکی منتظر دست غیب نباشد، گفت: دولت ها نمی توانند به بانک ها کمک کنند به همین دلیل شبکه بانکی باید خود نسبت به ظرفیت سازی اقدام کند.کوروش پرویزیان در آیین رونمایی از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا) اظهار داشت: بحران مشروعیت بحران بزرگی

f25d4c5cb952cfe9952d622277a85f67_XL.jpg رئیس کانون بانک های خصوصی با تأکید براینکه شبکه بانکی منتظر دست غیب نباشد، گفت: دولت ها نمی توانند به بانک ها کمک کنند به همین دلیل شبکه بانکی باید خود نسبت به ظرفیت سازی اقدام کند.کوروش پرویزیان در آیین رونمایی از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا) اظهار داشت: بحران مشروعیت بحران بزرگی است که شبکه بانکی ما امروز با آن مواجه است. این بحران حتما زایده نظام بانکی ما نیست و بخشی از جامعه این توقع و انتظار را از نظام بانکی دارند تا به این مساله پاسخ دهد.
رییس کانون بانک های خصوصی خطاب به مدیران عامل بانک های کشور و اعضای هیات مدیره آنها تصریح کرد: خدشه ای که به اعتماد به نظام بانکی وارد شده، خدشه به مشروعیت نظام بانکی است.
وی افزود: برخی جاها پایگاه های تهاجم علیه جریان مشروع، دقیق و لازم رسانه ای در حال به وجود آمدن در شبکه های اجتماعی است و گروه هایی اخبار کذب و ناامید کننده را تولید می کنند و متاسفانه به سرعت منتقل می شود.
پرویزیان خاطرنشان کرد: امروز یک شبکه خبری مشابه شبکه های خبری ناسازگار با نظام جمهوری اسلامی را می بینید که چه اخباری در اختیار آنها قرار می گیرد و ببینید که چگونه بازپخش می شود. ما باید اخبار درست و صحیح را تولید کنیم.
پرویزیان خاطرنشان کرد: بعد از بحران مالی و اعتباری جهانی در سال 2008 ، بحث های مختلفی شکل گرفت از جمله ورود دولت ها برای حل این مساله و تزریق 700 میلیارد دلار از سوی دولت آمریکا برای رفع این بحران، بخشی از فعالیت ها برای حل این مساله بود اما هیچ کمکی برای رفع محدودیت ها به شبکه بانکی ایران نشده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی افزود:‌شبکه بانکی باید خود این ظرفیت سازی را انجام داده و منتظر دستی از غیب برای کمک به شبکه بانکی نباشد. دولت ها نمی توانند به شبکه بانکی کمک کنند. توقعات در دولت های مختلف از بانک ها بالاتر رفته و با اقدام خیری که امروز با رونمایی از ایبنا انجام شد، انتظار می رود در راستای خدمات شبکه بانکی باشد و بتواند بدرستی نارسایی های شبکه بانکی را مطرح کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.