کد مطلب: ۴۴۹۸۶۴

شرایط جدید فروش خودرو چیست؟

شرایط جدید فروش خودرو چیست؟

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:خودروهای صفر کیلومتر در فروش جدید در صورت عدم استفاده از خودرو پس از سه ماه مشمول گارانتی نخواهند شد و اگر کسی بخواهد خودرو را به دلیل افزایش سود نگه دارد پس از سه ماه گارانتی خودرو از بین می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: جلساتی با خودروسازان، مجموعه‌های نظارتی و شورای رقابت برگزار شده و در این حوزه ۴ رکن اساسی صنعت خودرو همزمان باید تحت یک بسته اصلاح شود که بخش تامین یکی از آن‌ها است و انتظار ما کاهش تعهدات معوق خودروسازان به مشتریان است که باید موضوع تولید و تیراژ را مورد رصد قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در سال جهش تولید هر تصمیمی در خصوص خودرو گرفته می‌شود، حتما باید محور اول آن حمایت از بخش تولید باشد، گفت: سال‌ها دست بخش تولیدمان روی دوش خارجی‌ها بوده و الان حدود دو سال است که با خروج شرکت‌های دو کشور کره و فرانسه، خودروسازان حالت استقلال و خوداتکایی پیدا کردند که باید حتما این رویکرد تقویت شود.

مدرس خیابانی ادامه داد: سیستم و شیوه‌های ثبت‌نام فروش و تحویل را باید اصلاح و کنترل کنیم که برای اصلاح این شیوه، برنامه محوری واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع را را در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: تقاضاهای کاذب که به دلیل وجود نقدینگی در جامعه به سمت خرید خودرو برای کاسبی و سودآوری می‌رود باید حذف شود و در اولویت بعدی به خاطر فاصله میان عرضه و تقاضا توزیع باید بر مبنای عدالت باشد.

سرپرست وزارت صمت همچنین بیان کرد: فروش فوق‌ العاده خودرو تا پیش از ایام عید سعید فطر حتما خواهیم داشت تا شرایط بازار متعادل‌تر شود.

مدرس خیابانی موضوع کنترل و تکمیل سامانه‌های نظارتی را رکن سوم و چهارم این بسته دانست و افزود: باید اطمینان پیدا کنیم که متقاضی ثبت‌نام خودرو آن را برای مصرف و استفاده می‌خواهد و برای کاسبی یا به عنوان کالای سرمایه‌ای به آن نگاه نمی‌کند.

وی گفت: با انجام مجموعه این اقدامات در حوزه خودرو و فروش فوق العاده که در آستانه عید سعید فطر انجام خواهد شد، از التهابات حوزه خودرو کاسته می‌شود.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه در فروش خودرو سه روش داریم، تصریح کرد: علاوه بر فروش فوق‌ العاده ، روش پیش‌فروش خودرو که تداوم دارد و تحویل خودرو در این روش مدت دار یک ساله است و روش مشارکت در تولید که مدت تحویل خودرو در این روش یک ساله تا دوساله است و سود مشارکت در این روش به متقاضی خرید خودرو تعلق می‌گیرد.

مدرس خیابانی همچنین یادآوری کرد: تصمیم کمیته خودرو بر این است که سود مشارکت به فروش فوری و فوق‌ العاده تعلق نگیرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی شرایط این فروش‌های جدید بیان کرد: خودروهای صفر کیلومتر در فروش جدید در صورت عدم استفاده از خودرو پس از سه ماه مشمول گارانتی نخواهند شد و اگر کسی بخواهد خودرو را به دلیل افزایش سود نگه دارد پس از سه ماه گارانتی خودرو از بین می‌رود.

مدرس خیابانی ادامه داد: تمام پارکینگ‌ها و انبارهای خودرو باید موجودی خودرو خود را اعلام کند و تخلفات آنها در این حوزه مشمول برخورد تعزیری خواهد بود.

وی با بیان اینکه ماندن یک ساله سند در رهن شرکت‌های خودروساز از دیگر شرایط این واگذاری ها خواهد بود، گفت: تلاش می‌کنیم که صلح‌نامه‌ای هم انجام نشود تا متقاضیان واقعی برای خرید اقدام کنند.

توسعه صادرات عامل تعیین کننده در جهش تولید

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سه موضوع اساسی و محوری در مجموعه وزارت صمت داریم که همه برنامه های این وزارتخانه ذیل این سه محور دنبال می شود.

مدرس خیابانی جهش تولید در حوزه‌های صنعتی و معدنی و حتی خدماتی را یکی از این سه محور اساسی عنوان کرد و گفت: محور دوم و اساسی موضوع توسعه صادرات و مدیریت واردات است که هر دو برنامه و محور مکمل همدیگر هستند و معتقدیم که جهش تولید حتما از مسیر صادرات محقق خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای کمک به تامین مواد اولیه و مایحتاج عمومی مردم نیز حتما باید از منابع ارزی محافظت شود که موضوع مدیریت، کنترل و حتی ممنوعیت واردات در دست اقدام است که با قدرت بیشتری نیز تداوم خواهد یافت.

مدرس خیابانی موضوع محوری سوم را مدیریت و کنترل بازار دانست و گفت: این محور به عنوان یک موضوع خاص که مورد توجه آحاد مردم و خواسته مقام معظم رهبری است در دستور کار برنامه‌های اصلی وزارت صمت قرار دارد که برای این سه محور زیربرنامه‌ها و پروژه‌هایی نیز تدوین و هدف گذاری شده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نظر نمیدم چون سلب اطمینان شده از شما وزیران نمایشی ، هروقت پراید داخلی که ۲۰ میلیون هم نمیشه میگوئید پای خودروساز ۴۲ میلیون تمام شده دیگه حرفی برا گفتن نیست.!

  • ناشناس

    هیچ به مردم هم فکر میکنید

  • ناشناس

    اصلا درباره علت این وضع و هجوم مردم برای خرید که تورم چهل درصدی است صحبت نمیشود . گویا خود مسولین هم ناامید هستند