کد مطلب: ۵۶۱۲۷۳

گزارش تجارت‌نیوز از شرایط خرید کوئیک آر

محدودیت‌های پیش‌فروش خودرو برداشته شد / یارانه ۱۰ میلیونی برای خرید خودرو

محدودیت‌های پیش‌فروش خودرو برداشته شد / یارانه ۱۰ میلیونی برای خرید خودرو

خودروسازان در اوج زیان همچنان سیاست پیش‌فروش خودرو را دنبال می‌کنند. این بار قرار است خودرو کوئیک آر با اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به بازار به تعدادی خاص از مشتریان تحویل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زیان خودروسازان از طرح‌های پیش‌فروش به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این جمله محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران است. درباره بزرگی این عدد همین بس که ۱۰ برابر کل درآمدهای نفتی پارسال است.

با این حال، خودروسازان در اوج زیان همچنان سیاست پیش‌فروش خودرو را دنبال می‌کنند. این بار قرار است خودرو کوئیک آر با اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به بازار به تعدادی خاص از مشتریان تحویل شود. قیمت کوئیک آر در هر دو رنگ حدود ۱۶۰ میلیون تومان در بازار است اما در طرح فروش فوری تحویل سه ماهه قرار است این خودرو با حدود ۱۵۰ میلیون تومان قیمت واگذار شود. در واقع اگر کسی بتواند در این قرعه‌کشی برنده شود ۱۰ میلیون تومان رانت یا همان یارانه به جیب خواهد زد.

فروش فوری و پیش‌فروش خودروی سایپا کوییک R از صبح دیروز آغاز شد و تا سه روز ادامه دارد. بر اساس اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا، در طرح فروش فوری کوییک R، قیمت این خودرو ۱۴۹ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان اعلام شده و گفته می‌شود خودرو سه ماهه تحویل مشتری داده می‌شود.

اما در طرح پیش‌فروش موعد تحویل خودرو دی، بهمن و اسفندماه است. متقاضیان باید مبلغ ۷۴ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان در زمان ثبت‌نام پرداخت کنند. مابقی هزینه خودرو به قیمت روز و هنگام تحویل در زمستان ۱۴۰۰ از مشتریان دریافت می‌شود.

همچنین این خودروساز اعلام کرده که در این مرحله از فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله کوییک آر به درخواست متقاضیان برخی از محدودیت‌ها از جمله پلاک فعال انتظامی، سند در رهن و فک رهن زودتر از موعد، تطابق کدپستی متقاضی و نمایندگی و همچنین عدم خرید طی ۴۸ ماه گذشته از سایپا و ایران خودرو برداشته شده و مشتریان می‌توانند بدون این محدودیت‌ها ثبت نام کنند.

جزئیات دیگر را هم می‌توانید در گزارش پیش‌فروش کوئیک بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آری مرسی از یارانتون خیلی خوب بود پولدار شدیم مرد حسابی کوییک 150 تومن چه خبره مگه

  • ناشناس

    حرص نخورید این خبر از جمله اخبار طنز و فکاهیه جدی که نگفتن. ده برابر درامد نفتی ما اینا ضرر میکنن، اصن صد برابر، اصن ایران خودرو و سایپا گفتن مجانی میدیم ماشینو بس که مردمو دوس داریم ضرر بدیم عیب نداره فدای سر مردم. حالا اتاق بازرگانی یک شوخی کرد، شما که نباید تکرار کنی، زشته بچه جون. زباله رو میذارن چندماه بعدتحویل میدن قیمتم فصلی میبرن بالا بعد ضرر؟ ببین دوست عزیز، اگه فعالیت خودروساز ها ۱۰ برابر درامد نفتی یک سال ضرر داشت، قطعش میکردن، واردات رو ازاد میکردن با صد در صد گمرکی که بود، ده برابر نفت یک سالمون ضررمون کم میشد تو این وضع تحریم قطعا، ایران خودرو سایپا هم که صد ساله همینارو تولید میکنن مهم نیست یک سال کم بشه کارشون. پس چرت و پرت به هم نباف. سود میکنن، خیلی هم سود میکنن، تو پاچه هم میکنن، و کلی حرف غیر قابل پخش دیگه

    • ناشناس

      بابا ای ول

  • ناشناس

    اگه دارن ضرر میکنن چرا تعطیل نمیکنند

  • سعید

    فرقون رو دارن ۸۰ میلیون گرونتر میدن به این میگن زیان
    اگر براشون سودی نداشت عمرا یکی هم میدادن ?

  • ناشناس

    ماشینای مزخرف

  • مهرداد رشاد

    سلام
    علاوه بر اینکه خیلی گرونه و در مقایسه با هر ماشین در خارج از مرز ایران، مساله اینه که سایپا به تعهدات معوقه خودش عمل کنه بهتره، من اردیبهشت ۹۹ کوئیک ثبت نام کردم بگذریم از اینکه قیمتش از دو برابر هم بیشتر شد. قرار بود فروردین ۱۴۰۰ تحویل بدند. که تحویل ندادند. تماس میگیرم می‌کن نصبت به تعهداتشان عقبیم. یک کارشناس که خیلی جالب به من گفت میتونی بری تعزیرات شکایت کنی.

    • ناشناس

      برای شکایت از تاخیر تحویل خودرو با ۹۶۵۵۰ تماس بگیر و تشکیل پرونده و شکایتت را ثبت کن ‌
      منم دقیقا شرایط شما را داشتم اردیبهشت ۹۹ ثبت نام کرده بودم و بعد از شکایت خرداد ۱۴۰۰ تحویل گرفتم

  • محمد

    دوچرخه فروشی دارم چند ساله خریدم دوچرخه خوباااا میدم ۱۱ ملیون ?

  • ناشناس

    اگه نمیتونن چرا گمرگ را ازاد نمیکنن ..اقا مگه نمیگن ما از چین و کره طلب کاریم..چرا خودرو که نیاز اول زندگی رو برطرف نمیکنن ..

  • ناشناس

    ایا جز دروغ میگن که ضرر میکنه ایران خودرو ..دیگه ماشین‌ی که ۴۰ تومن رو با افزایش صد میلیونی میدن ۱۴۰‌باز ضرر میکنن ..خودتونو مسخره کنید

  • مهدی

    بله زیان میکنند. دارند با بهره وری پایین و انرژی تقریبا رایگان و کارگر تقریبا رایگان ماهی صد و پنجاه دلار که حتی تو آفریقا کشورهای فقیر ماهی پانصد دلار درآمد دارند کار تولیدی میکنند. بایدم ضرر کنند چون مکیدن خون مردم تمامی نداره. بمکین فعلا خوش باشین به زودی میفهمین که تحمل مردم حدی داره