کد مطلب: ۶۵۸۷۰

شرایط فعلی بازار بورس نرمال است

شرایط فعلی بازار بورس نرمال است

بازار تقریبا حالت نرمال پیدا کرده و البته نوسانات آن هم طبیعی است. رشد شاخص ها هم اگرچه روندی کند را طی می کند اما در عوض، این حرکت مستمر و مداوم خواهد بود.تیمور ابوحمزه، مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس، شرایط فعلی بازار را تقریبا نرمال توصیف کرد و گفت: رشد شاخص ها اگرچه روندی کند

ced125f27e728d9faa99e16fac5a6ae6_XL.jpg بازار تقریبا حالت نرمال پیدا کرده و البته نوسانات آن هم طبیعی است. رشد شاخص ها هم اگرچه روندی کند را طی می کند اما در عوض، این حرکت مستمر و مداوم خواهد بود.تیمور ابوحمزه، مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس، شرایط فعلی بازار را تقریبا نرمال توصیف کرد و گفت: رشد شاخص ها اگرچه روندی کند را طی می کند اما در عوض، این حرکت مستمر و مداوم خواهد بود.بازار تقریبا حالت نرمال پیدا کرده و البته نوسانات آن هم طبیعی است .
وی با بیان اینکه به تدریج رونق پایدار در بازار اتفاق می افتد، گفت: شاخص به طور متعادل افزایش پیدا می کند و روند کلی در بیشتر صنایع مختلف، به طور دسته جمعی مثبت است.
مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس اظهار داشت: حجم معاملات هم مناسب است و امید می رود که این روند ادامه داشته باشد تا به اعداد بهتری برسیم. بنابراین، جای نگرانی نیست که بازار دچار افت شود.
ابوحمزه همچنین به کاهش نرخ بهره بانکی و آثار آن بر بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: بازار پول از قدیم رقیب سرسخت بازار سرمایه بوده و الان هم هست؛ لذا کاهش نرخ بهره بر افزایش شاخص ها تاثیر گذار بوده است .
وی برداشته شدن تحریم ها و گشایش های بانکی را از دیگر مولفه های مثبت برای بازار سرمایه برشمرد و گفت: مطمئنا شرایط بازار با وضعیت لغو تحریم ها و علاقه مندی به سرمایه گذاری خارجی در کشور و آزاد شدن منابع بلوکه خارجی همچنان رو به بهبود خواهد گذاشت .
این کارشناس بازار سرمایه سپس به تغییر مدیریت ارشد بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بازار به تغییر مدیریتی اخیر استقبال نشان داد ؛ چرا که دکتر محمدی هم با بازار غریبه نیست و سال هاست در نقش مدیر عامل بورس انرژی در بازار فعال بوده است و بازار را خوب می شناسد.
ابوحمزه افزود: بخشی از هیات مدیره قدیم جزو هیات مدیره فعلی هستند و من تصور می کنم هرکس مسوولیت داشته باشد، در این بازار سیاست های یکسان و متعادلی را در پیش خواهد گرفت .
وی با بیان اینکه دیدگاه ها درخصوص بازار سرمایه همان دیدگاه بانک مرکزی و شورای اقتصاد و وزیر امور اقتصادی و دارایی است، گفت: کابینه اقتصادی دولت، سیاست های اقتصادی را تعیین می کند و هر بخش بر همان اساس حرکت می کند؛ بنابراین سیاست های کلی در بازار سرمایه تقریبا ثابت خواهد بود و به نظر نمی رسد که با تغییر مدیریت، تغییرات بنیادین و اساسی رخ دهد.
مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)در عین حال خاطرنشان کرد: وقتی سکان کار به دست معاون وزیر سپرده می شود، ممکن است کمک های بیشتری از ناحیه دولت به بازار سرمایه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.