کد مطلب: ۵۲۴۷۵۹

روحانی در نشست ستاد تنظیم بازار:

۹۷ درصد کالاهای اساسی شرایط قابل قبولی دارند/ کالاهای بسیاری در گمرکات انبار شده است

۹۷ درصد کالاهای اساسی شرایط قابل قبولی دارند/ کالاهای بسیاری در گمرکات انبار شده است

رئیس جمهور گفت: از صد قلم کالای اساسی مردم، تقریبا ۹۵ تا ۹۷ درصد شرایط قابل قبول دارد و دو یا سه کالا با شرایط غیرقابل قبول مواجه است که باید اصلاح شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی رئیس جمهور در نشست امروز ستاد تنظیم بازار کشور گفت: در سال گذشته با مشکل بزرگی به نام کرونا مواجه شدیم که پس از جنگ جهانی دوم چنین معضلی در دنیا بی‌سابقه بود. از حدود ۱۰۰ سال گذشته دنیا شاهد چنین اپیدمی عظیم و خطرناکی نبوده است.

وی ادامه داد: برخی کالاهایی که باید صادر می‌شد، به واسطه شیوع کرونا ارزان شد و خریداری نکردند که برای نمونه می‌توان نفت را مثال زد. قیمت پایین نفت و تحریم فروش آن از مشکلاتی بود که پس از انقلاب اولین بار تجربه کردیم و در فروردین و اردیبهشت ۹۹ با معضلات صادرات و واردات مواجه شدیم.

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: برخی کشورها در آن مدت حتی مواد غذایی خریداری شده را نمی فروختند؛ در جلساتمان نیز در این باره بحث کردیم. برخی اقلام مانند روغن آفتابگردان در یک سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش قیمت در دنیا داشتند. در چنین سختی‌هایی ناچار بودیم بازار را نگه داریم. ارز، بازار ارزاق عمومی، کالاهای اساسی و مانند آن باید با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار می‌گرفت.

رئیس جمهور بیان کرد: سیاست وفور کالا، تنظیم بازار، نظارت دقیق در بازار، واردات به موقع و تامین ارز مورد نیاز در دولت پیگیری شد و انجام گرفت. واردات و صادرات ما امسال توازنی ندارد. البته سختی‌هایی که در فروردین و اردیبهشت ۹۹ به خاطر کرونا داشتیم، در خرداد ماه سال گذشته به بعد نداشتیم و با باقی ماندن مشکلات، شرایط بهتر شد.

وی یادآور شد: برخی به خاطر انتخابات یا انتقام از انتخابات قبلی مشکلات را چند برابر جلوه می دهند که درست نیست. امروز در بررسی جلسه ستاد تنظیم بازار از صد قلم کالای اساسی مردم، تقریبا ۹۵ تا ۹۷ درصد شرایط قابل قبول دارد و دو یا سه کالا با شرایط غیرقابل قابل قبول مواجه است که باید اصلاح شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    کدوم شرایط؟یدونه خامه کوچک خریدم14هزار تومن تو کدوم شرایطو میگی روحانی بزرگوار نکنه خامه هم تحریمه

  • ناشناس

    بازم داره جوک تعریف می‌کنه چی زدی