خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۲۹۸۲

شربت درمان کرونا واقعیت دارد؟

شربت درمان کرونا واقعیت دارد؟

همزمان با داغ شدن بازار ماسک پزشکی، ویدئویی از تبلیغ اینستاگرامی بهنوش بختیاری در خصوص شربتی برای پیشگیری و درمان کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که با انتقاد‌های زیادی از سوی کاربران همراه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، ویروس کرونا وارد کشور شد. این در حالی است که به محض اعلام ورود ویروس کرونا به کشور، به یکباره شاهد کمیاب شدن ماسک و محلول‌های ضدعفونی در سطح داروخانه‌های کشور و داغ شدن بازار سودجویان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بودیم.

همزمان با داغ شدن بازار ماسک پزشکی، ویدئویی از تبلیغ اینستاگرامی بهنوش بختیاری در خصوص شربتی برای پیشگیری و درمان کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که با انتقاد‌های زیادی از سوی کاربران همراه شده است.

چه میکنی خانم سلبریتی؟!

در این راستا عصر ایران طی یادداشتی به قلم کاوه معین فر نوشته است:« انسان وقتی در موقعیت خطر و ناایمن قرار می‌گیرد به هر حرفی که احساس کند شاید نجات‌دهنده باشد اعتماد می‌کند و اینجاست که اتفاقات ناخوشایند رخ می‌دهد و فرصت طلبان دام خود را پهن می‌کنند. ویدیوئی در صفحه اینستاگرام بهنوش بختیاری استوری شد که واقعا تعجب‌آور یا بهتر است گفته شود شرم‌آور است. خانم بازیگر یک محلول گیاهی در دست گرفته و از تاثیرات آن بر دستگاه تنفسی گفته و در لابلای این حرفها اشاره می‌کند به بیماری‌های ویروسی و مشخصا از ویروس کرونا هم اسم آورده و بعد محصول مورد نظر را تبلیغ می‌کند و… اگرچه سعی دارد با شلوغ بازی و در قالب پکیج‌هایی چون کبد چرب و بیماری‌های تنفسی این حرف‌ها را بزند ولی مشخصا به بیماری‌های ویروسی و ویروس کرونا اشاره می‌کند!

پرسش این است که این محلول یا مایع درمانی چیست؟ آیا استانداردهای سلامت و بهداشت و درمان را دارد که ایشان در صفحه‌ای با چند میلیون فالوئر دارد آنرا تبلیغ می‌کند؟ آیا اساسا اجازه دارد در این زمانه پر از استرس و نگرانی بابت ویروس کرونا با چنین دستاویزی به فروش محصول بپردازد؟ آیا هیچ وزارتخانه‌ای، نهادی، سازمانی و… نباید نظارتی حداقلی بر چنین رویه‌هایی داشته باشد؟آیا هیچ کسی نباید به خانم سلبریتی بگوید بر چه اساسی چنین ادعایی را مطرح می‌سازی؟

شاید اساسا اون دارو هم هیچ مشکلی نداشته باشد و در راستای همون کبد چرب و تقویت سیستم تنفسی کارآمد باشد ولی مشکل این سوءاستفاده زمانی و واژگانی از ویروس کرونا و ارتباط دادن به آن است که ناامیدی را در دل آدم می‌کارد! با توجه به اینکه چین به عنوان مبدا شروع بیماری کرونا وکشورهای اول صنعتی جهان رسما اعلام کرده‌اند که هیچ دارویی برای پیشگیری و یا درمان ویروس کرونا ۱۹ وجود ندارد دیدن چنین ویدئوهایی فقط نشان از فرصت‌طلبی آن افراد دارد. این قبیل سلبریتی‌ها که از هر موقعیت و فرصتی فقط به فکر گرفتن آگهی و طبیعتا پول در آوردن هستند را واقعا با هیچ واژه‌ای نمی‌توان توصیف کرد؟ چگونه؟ چرا؟ و به چه قیمتی؟ آیا هیچ خط قرمزی برای شما وجود ندارد؟با خنده، شوخی و ظاهر موجه اصل غلط کاری که انجام می‌دهید را نمی‌توانید تغییر دهید. (در آخر ویدئو تعداد تپق‌هایش را با خنده رفع و رجوع می‌کند!) امثال بهنوش بختیاری آزادند هرگونه که دوست دارند زندگی کنند و هر محصولی را تبلیغ کنند ولی ما هم باید هوشیار باشیم که بنابر موقعیت حساسی که برایمان پیش آمده است گول نخوریم.

گویا برخی دیگر هم به شکل‌های دیگر درحال تبلیغ پودر یا قرص و… ضدکرونا هستند ولی واقعیت این است که تمامی این موارد هیچ پایه و اساس علمی و پزشکی ندارد و فقط جهت فروش بیشتر است. در چنین موقعیتی تنها کاری که می‌شود کرد این است که خود مردم مراقب همدیگر باشند و توصیه‌های اصولی و بهداشتی را فقط از منابع معتبر پیگیری کنند. یک متخصص بیماری‌های عفونی در تلویزیون اعلام کرد استرس می‌تواند سطح ایمنی بدن را کاهش دهد پس سعی کنید به هیچ عنوان حرص و جوش نخورید و از استرس گرفتن دوری کنید.گول کاسبان مختلف را نخوریم و یادمان باشد که چنین مسائلی فراتر از یک نفع یا سود چند روزه است و شرم بر کسانی که از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا جیب خود را پرتر کنند.

واکنش کاربران

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به این اقدام غیراخلاقی خانم بازیگر برای دریافت پول حاصل از تبلیغات و بازی با جان مردم در این شرایط حساس کشور انتقاد کردند.

یکی از کاربران در این مورد نوشته است:
« سوء استفاده از بیماری!»

دیگری نوشت:«توصیه‌ای به خانم بختیاری! مبلغی که بابت تبلیغات دریافت کردید را برای کمک به مبارزه به ویروس کرونا هدیه کنید تا اعتماد علاقمندان خود را به دست آورید»

کاربران دیگر نوشته‌اند:«شربت پیشگیری از کرونا آخه!»،‌«بهنوش بختیاری چقدر برای تبلیغ اون شربت پول گرفته؟ »

بهنوش بختیاری تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

پس از این ماجرا بهنوش بختیاری، بازیگر سینما و تلویزیون که تبلیغات چند روز گذشته‌اش برای شربت ضد کرونا در اینستاگرام جنجالی شده بود، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در یک نشست رسانه‌ای از تحت تعقیب قرار دادن بازیگری خبر داد که در صفحه اینستاگرام خود به طور غیرقانونی تبلیغ شربت پیشگیری از ویروس کرونا را تبلیغ می‌کرد.

وی در این باره توضیح داد: «در روز‌های گذشته یکی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی اقدام به تبلیغ شربت پیشگیری از ویروس کرونا می‌کرد که به دستور دادستانی تحت پیگیرد قانونی قرار گرفت، پس از شهروندان درخواست می‌کنیم‌ که به این گونه تبلیغات توجه نکنند.»

منبع: آفتاب یزد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.