خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۹۴۵۲

شرط بهره‌برداری از آسانسور ایستگاه‌های مترو چیست؟

شرط بهره‌برداری از آسانسور ایستگاه‌های مترو چیست؟

آسانسورهای ایستگاه‌های مترو، مطابق الزامات استاندارد باید شرایط تخلیه اضطراری و تنفس سالم سرنشینان در صورت بروز سانحه را داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام معاون تدوین و ترویج استاندارد، به دلیل فعالیت آسانسورهای ایستگاه‌های مترو در زیر سطح، مطابق الزامات استاندارد باید شرایط تخلیه اضطراری و تنفس سالم سرنشینان در صورت بروز سانحه یا نقص فنی در میانه طبقات زیرزمینی که بعضاً دارای فواصل طولانی است برقرار باشد.

ایسنا نوشت، به نقل از سازمان ملی استاندارد، براساس مقررات شورای عالی استاندارد، نصب، راه اندازی و بهره برداری آسانسورهای مسافری مطابق استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

پرویز درویش،با بیان اینکه بهره برداری از آسانسور بدون تاییدیه استاندارد مجاز نیست، اظهار کرد: در الزامات و دامنه کاربرد این استاندارد هیچ تفاوتی در بهره برداری در ارتفاع یا زیر سطحی نیست و الزامات یکسان است.

وی در مورد آسانسورهای ایستگاه‌های مترو افزود: به دلیل فعالیت آسانسورهای ایستگاه‌های مترو در زیر سطح، مطابق الزامات استاندارد باید شرایط تخلیه اضطراری و تنفس سالم سرنشینان در صورت بروز سانحه یا نقص فنی در میانه طبقات زیرزمینی که بعضاً دارای فواصل طولانی است برقرار باشد.

این مقام‌ مسئول، یکی از دلایل عدم امکان صدور تاییدیه برای برخی آسانسورهای ایستگاه‌های مترو تهران را برآورده نشدن یا عدم حصول اطمینان از این الزام استاندارد عنوان کرد و افزود: لازم است تامین شرایط و اصلاحات لازم صورت پذیرد و بدیهی است تا زمان صدور تاییدیه استاندارد بهره برداری از آسانسورهای ایستگاه های مذکور نیز مجاز نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.