کد مطلب: ۶۲۰۷۴۵

شرط شمخانی برای تغییر روش مذاکره با آمریکا

شرط شمخانی برای تغییر روش مذاکره با آمریکا

دبیر شورای عالی امنیت نوشت: روش ارتباطی با هیات آمریکایی حاضر در مذاکرات وین زمانی تغییر نمی‌کند که توافق خوب در دسترس باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واکنش دبیر شورای عالی امنیت پس از حواشی اخیر درباره شرط آمریکا برای بازگشت به مذاکرات وین چه بود؟

آنطور که ایرنا گزارش داده، علی شمخانی در توییتی درباره شرط لازم برای تغییر روش ارتباط با هیئت آمریکا در مذاکرات وین ، نوشت: تاکنون ارتباط با هیئت آمریکایی حاضر در وین با مبادله نوشتار غیررسمی انجام شده و نیازی به بیش از این نیز نبوده و نخواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: این روش ارتباطی تنها زمانی با روش‌های دیگر جایگزین می‌شود که توافق خوب در دسترس باشد.

روز گذشته ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری در واشنگتن همزمان با پیشرفت مذاکرات وین که توپ در زمین آمریکا برای انجام تعهداتش و تضمین به ایران است، افزود: ما آماده ایم با ایران به صورت مستقیم دیدار کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که ما به صورت دائم این موضع را داشته‌ایم که تعامل مستقیم با ایران در مورد مذاکرات برجام و سایر مسائل از جمله قالب‌های دوجانبه و چند جانبه مفیدتر خواهد بود.

وی تصریح کرد که دیدار مستقیم ارتباط موثرتر را به دنبال خواهد داشت برای رسیدن فوری به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام بسیار نیاز است.

بن‌بست استراتژیک اسرائیل در برابر ایران

موسسه مطالعات امنیت ملی اسراییل (INSS) در گزارش جدیدی که درباره چشم انداز امنیت ملی اسرائیل با تمرکز ویژه بر موضوع هسته‌ای ایران، انتشار داده احتمال احیای برجام در چارچوب مذاکرات ایران با قدرت های جهانی را بعید دانسته است.

بر اساس این گزارش، «جمهوری اسلامی ایران که از دستاوردهای هسته‌ای خود و حمایت کشورهای مختلف احساس جسارت می‌کند؛ بدون امتیازاتی که به نظر می‌رسد آمریکا تمایلی به ارایه آنها به ایران ندارد، حاضر به بازگشت به تعهدات برجامی خود نخواهد بود.»

این گزارش هشدار می دهد که اسرائیل به درستی از اهرم های قدرت نظامی، دیپلماتیک، اقتصادی و فناوری خود برای دستیابی به منافع ملی خود بر اساس یک استراتژی روشن و منسجم علیه ایران، استفاده نمی کند.

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خرزو

    ایشون از طرف مردم اعتباری داره که صحبت میکنه