کد مطلب: ۴۵۲۲۹۷

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از وضعیت فروش سهام عدالت در بانک‌ها

فروش سهام عدالت در کدام بانک‌ها صورت گرفت؟

فروش سهام عدالت در کدام بانک‌ها صورت گرفت؟

از امروز ششم خرداد ماه سال ۱۳۹۹، دارندگان سهام عدالت در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به شعبه‌های مربوطه، اقدام به فروش ۳۰ درصد از سهام خود کنند اما به نظر می‌رسد بانکی پذیرای متقاضیان فروش سهام عدالت نبوده است.

بر اساس اعلام قبلی سازمان خصوصی‌سازی، از امروز ششم خرداد ماه سال ۱۳۹۹، دارندگان سهام عدالت در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به شعبه‌های مربوطه، اقدام به فروش ۳۰ درصد از سهام خود کنند؛ اما به نظر می‌رسد تا لحظه تنطیم این گزارش که نزدیک به پایان روز کاری بسیاری از بانک‌های کشور بوده، هیچ بانکی پذیرای متقاضیان فروش سهام عدالت نبوده است.

خبرنگار تجارت‌نیوز در یک گزارش میدانی با مراجعه به شعب چند بانک مختلف در تهران، پیگیر وضعیت و چگونگی فروش سهام عدالت در این بانک‌ها شده که مشروح آن در ادامه این گزارش آمده است.

اولین مراجعه به یکی از شعب بانک صادرات صورت گرفت که مسئول یکی از باجه‌ها گفت: «از شنبه می‌تونید سهام عدالت‌ رو از طریق سایت بفروشید و می‌تونید به قیمت بالاتری هم بفروشید، بانک اولین قیمتی که ببینه میفروشه و شاید ارزون‌تر بشه».

این کارمند بانک در پاسخ به این سوال که آیا بدون کد بورسی می‌توان سهام عدالت را به فروش رساند یا با کد بورسی؟ پاسخ داد: «چیزی به ما اعلام کردند و فقط گفتند سهامداران از شنبه می‌توانند با مراجعه به سایت سهام خود را بفروشند. فروش از طریق بانک هم تا سیستم‌ها راه‌اندازی و به روز شود طول می‌کشد».

2 31

در ادامه گزارش میدانی این‌بار به یکی از شعب بانک ملی مراجعه شد که پاسخ‌های عجیبی در این درباره فروش سهام عدالت شنیده شد. مسئول باجه بانک مربوطه با اظهار بی‌اطلاعی کامل آغاز فروش سهام عدالت عنوان کرد: «از امروز شروع شده؟ گفتن بیاین بانک؟ ما فرمی نداریم برای فروش سهام عدالت. من بی‌خبرم از این موضوع و مثل شما از اخبار سراسری فقط شنیدم».

پس از عدم آگاهی فرد مذکور به سراغ معاون شعبه رفته که وی عنوان کرد: «هیچ اطلاعیه‌ای تا این لحظه به این شعبه فرستاده نشده، برای اطمینان بیشتر می‌تونید به شعبه نادری که به ساختمان بورس نزدیکه برید شاید اونا که با سهام در ارتباطن و صندوق سرمایه‌گذاری دارن بیشتر در جریان باشن، به این شعبه هیچ ابلاغیه‌ای داده نشده است».

با مراجعه به یکی از بانک تجارت که افرادی زیادی در صف انتظار آن بودند پیگیر وضعیت فروش سهام عدالت شده که آنها نیز این اقدام را به شنبه هفته آینده مورخ دهم خرداد ماه موکول کردند.

کارمند این شعبه درباره چگونگی فروش سهام عدالت عنوان کرد: «بیشتر اینایی که توی بانک نشستن برای فروش سهام عدالت اومدن ولی به ما گفتن از شنبه پذیرش کنین. از فرایند و جزئیات و اینکه چطوری باید درخواست بدین خبر نداریم و اطلاعات زیادی به ما نرسیده، احتمالا تا دو روز آینده اعلام می‌کنن که به چه صورته، اینکه اینترنتیه یا باید فرم پر کرد».

photo 2020 05 26 14 26 29 2

بانک ملت نیز از جمله بانک‌های بود که کارمند یکی از شعب آن اعلام کرد تاکنون هیچ اطلاعیه‌ای به درباره فروش و نحوه سهام عدالت دریافت نکرده است.

یکی از مشتریان بانک ملت که در صف انتظار بانک ایستاده بود به خبرنگار تجارت‌نیوز گفت: «از صبح چندین شعبه بانک ملت رفتم ولی همشون میگن به ما فرمی داده نشده من هرچه زودتر باید این سهام رو بفروشم چون به پولش احتیاج دارم اما ظاهرا اشتباه اطلاع‌رسانی کردن چون و هیچ هماهنگی با بانک‌ها نشده، کاش زودتر مارو از بلاتکلیفی دربیارن».

در فضای مجازی نیز امروز، شاهد انتقادهای فراوانی به موضوع فروش سهام عدالت در بانک‌ها بودیم. یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز با ارسال پیغامی به این رسانه عنوان کرد: «سلام من امروز به بانک انصار مراجعه کردم برای فروش ۳۰ درصد سهام عدالت . کارمند بانک اطلاعی از این موضوع نداشت. تکلیف چیه؟».

مخاطب دیگری نیز اینچنین انتقاد خود را عنوان کرد: سلام، مادر بنده ٨١ ساله مستمرى بگیر ارتش امروز رفتن بانک سپه و گفتن بخشنامه و دستورالعملی نیومده، تحقیر مردم تا کى!!!؟

به نظر می‌رسد تا اجرایی شدن فروش سهام عدالت، بانک‌ها و مشتریان آنها دچار چالش‌های جدی شوند که هرچه سریع‌تر باید از سوی مسئولان مربوطه حل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یاسر

    کسی شماره شبای بانک رسالت رو برای فروش، سهامش، داده؟ خرید و فروشم میشع؟ ما که هرچی میریم سوال میکنیم کارمندای بانک انگار توی غار زندگی میکنن خبر از هیچی و هیچ کجا ندارن.. عجب غلطی کردیم که بین این همه بانک شماره شبای این خراب شده رو دادیم.. بانک رسالتو میگم..

  • سعید

    من دوهفته ی کارهاشوانجام دادم الان هرکارمیکنم واسه ثبت فروش مینویسه شماره ملی شمادربانک تجارت ثبت نگردیده حالامن بایدچیکارکنم

  • ناشناس

    من ۱۸خرداد بانک شهر فرم ۳۰درصدفروش سهام عدالت پرکردم اما هنوز خبری نشده برا کسی از بانک شهر واریز کردن خبر بدین

  • ناشناس

    سلام منم سهامم فروختم به بانک ملت واسه من پول سهامم ریختن

    • ناشناس

      سلام امروزفروختی؟چند؟

  • ناشناس

    سلام بنده اشتباه بزرگی کردم که اومدم شماره شبای بانک رسالت بی سرو پا رو دادم سهم عدالت برامون واریز کنند
    خدا وکیلی انگار مشتریان خودشون رو خر فرض کردن همه با هم هماهنگ شدن کارمندا و میگن سهم عدالت چیه چه جوریه بگید ما هم بدونیم

    • ناشناس

      اره دقیقا واقعا خیلی بی شعورن

  • محمد

    سلام کسی از بانک سینا واریزی داشته یا نه اگه پول ریختن لطفا مثبت بزنید ممنون

  • ناشناس

    سلام ببخشید سهام من از بانگ سپه است ولی من به سجام شبای بانگ صادرات دادم میتونم از بانگ صادرات بفروشم یانه خواهش میکنم کمکم کنین

  • ناشناس

    باسلام مادربزرگ بنده ۸۷سالش هست ما باسختی زیاد باویلچر بردیمش بان شهر متصدی بانگ گفت ماهیچ اطلاعی نداریم. آخرما چیکاربایدکنیم به این پول ماشدیدااحتیاج به این پول داریم

  • ناشناس

    سلام کسی میدونه چند سهام

  • سپه بریززززززز

    منم سهام دوتا بچه هامو گذاشتم از برج۴که گذاشتم بانک رسالت هیچی به ما نداده? تورو به خدا پگیر باشید‌مستاجر هستیم پول پیش نیاز دارم بخدا صاحب‌خونم میخواد بیرونم کنه پگیر باشید???

    • لیلانقویان

      7أبان99از14مهر99سهام عدالت 30درصد را به فروش گزاشتم هنوز هچ پولی واریزنشده خبرگزاری مهرمیخوام رسیدگی کنید7لیلانقویان