کد مطلب: ۲۳۰۰۴۱

شرکت‌های هواپیمایی واسطه‌ها را دور می‌زنند

شرکت‌های هواپیمایی واسطه‌ها را دور می‌زنند

شرکت‌‎های بزرگی مثل لوفت هانزا و گروه هتل‌های سیتی‌زن‌ام که بیشترین مشتری را در بین شرکت‌های خدماتی دنیا دارند، به‎‌دنبال همکاری با یک استارت‌آپ رمزپایه برای رزرو بلیت یا اتاق به جای استفاده از واسطه‌ها هستند.

سیستم بلاک چین که پیش از این در پول‌های رمزپایه مورد استفاده قرار می‌گرفت، حالا به تدریج جای خود را در استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای تازه پیدا می‌کند. به طوری که حالا مورد توجه شرکت‌های هواپیمایی هم قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلیل این استقبال این است که تراکنش اطلاعات به طور آشکار در دسترس است و توسط هیچ کس کنترل نمی‌شود. در واقع بلاک چین می‌تواند به سیتسم های عامل برای سفر به مسافران خدمات تازه‌ای ارائه کند که جایگزین سیستم‌های گذشته شود.

خاویر لاگاردیر رییس خطوط هوایی گروه لوفت هانزا می‌گوید: ما فرصت‌های بسیاری برای استفاده از بلاک‌چین پیش روی داریم که بوسیله آن بتوانیم ساختارها را غیرمتمرکز کنیم و به این وسیله واسطه‌ها را حذف کنیم.

صنعت گردشگری به شرکت‌های مالی و تجاری متصل است که با استفاده از بلاک چینم یتواند پروسه واسطه‌ها را ردیابی و خدمات را مستقیم ارائه کرد.

یکی از شرکت‌های بلاک چین با لوفت هانزا همکاری نزدیک دارد، در حال حاضر کار را شروع کرده است.

آن‌ها به ایرلاین ها و هتل‌ها این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به سیستم‌هایی که اطلاعات پرواز یا اتاق‌ها را جمع آوری می‌کنند، این اطلاعات را منتشر کنند و بنابراین اجازه داده می‌شود که دریافت و پرداخت از طریق بلاک چین انجام شود.

در حال حاضر سیستم‌هایی توسط واسطه‌ها این امکان را به صورت آنلاین در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار می‌دهند که از این خدمات کمیسیون دریافت می‌کنند. با حذف واسطه‌ها، این کمیسیون اضافه که رقمی در حدود 25 درصد است، نیز حذف خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.