کد مطلب: ۶۳۴۰۳۶

خبر عجیب نفتی / غول انرژی اروپا از روسیه نفت می‌خرد

خبر عجیب نفتی / غول انرژی اروپا از روسیه نفت می‌خرد

خرید یک محموله نفت اورال روسیه از سوی شرکت نفتی شل، بزرگترین شرکت انرژی اروپا با انتقاد جامعه جهانی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از انبوهی از انتقادات برای خرید محموله نفت خام روسیه، شرکت شل، بزرگترین شرکت نفت اروپا اعلام کرد که بازار را با اجازه دولت‌ها جهت‌دهی می‌کند.

شرکت شل در یک بیانیه اعلام کرد: « ما به دنبال انتخاب جایگزینی برای نفت روسیه هستیم، اما این اتفاق یک شبه امکان‌پذیر نیست چرا که عرضه جهانی روسیه بسیار زیاد است. ما مذاکرات فشرده‌ای با دولت‌ها داشتیم و این روند همچنان ادامه دارد تا مشکل امنیت عرضه انرژی حل شود.»

شرکت شل که در لندن واقع است به این نکته اشاره‌ای نکرد که با کدام دولت‌ها صحبت کرده است. مقامات وزارت کسب‌وکار، انرژی و صنایع از اظهارنظر در این رابطه خودداری کردند.

روز جمعه شرکت شل یک محموله نفت اورال روسیه را از گروه ترافیگورا خریداری کرده است. خریدی که با تخفیف عجیبی همراه بود. به دلیل همین تخفیف این سیگنال داده می‌شود که با وجود افزایش تلفات جنگ روسیه و اوکراین، احتمالا خریداران بزرگ به خرید محصولات انرژی روسیه ادامه دهند.

این معامله همچنین نشان‌دهنده وضعیت بدی است که خریداران انرژی اروپا و جهان با آن روبرو هستند. آنها باید با از دست دادن یکی از بزرگترین عرضه‌کننده‌های انرژی بازار کنار بیایند یا اینکه مورد انتقاد جوامع بین‌الملل قرار بگیرند.

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در توییتر از شرکت شل پرسید « آیا نفت روسیه برای شما بوی خون اوکراین را نمی‌دهد؟»

شرکت شل پس از حمله روسیه به اوکراین سهام خود در پروژه گاز مایع ساخالین۲ را واگذار کرده بود. این شرکت اعلام کرده که سود ناشی از کسب‌وکار روسی خود را به نهادهای بشردوستانه اختصاص خواهد داد.

این شرکت در بیانیه‌اش اعلام کرد: « بدون عرضه بی‌وقفه نفت خام به پالایشگاه‌ها، صنعت انرژی نمی‌تواند به صورت مداوم ارائه محصولات ضروری را برای مردم سراسر اروپا طی هفته‌های آینده تضمین کنند. همچنین محموله‌های منابع جایگزین هم به موقع نمی‌رسد تا مانع از اختلال در عرضه بازار شود.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی منافع در میان باشد جان انسانها ارزشی ندارد

    • ناشناس

      حرف نزن بچه مرگ برروسیه زنده بادایران