کد مطلب: ۶۳۳۶۹۲

چالش اقتصادی جدید روس‌ها / روسیه ۸۳ میلیون بشکه نفت می‌فروشد؟

چالش اقتصادی جدید روس‌ها / روسیه ۸۳ میلیون بشکه نفت می‌فروشد؟

با توجه به تحریم‌های نفتی جدی روسیه، این کشور با بزرگترین مشکل خود بعد از شروع جنگ یعنی فروش ده‌ها میلیون بشکه نفت خام روبرو شده است. روسیه قصد دارد در مناقصه‌ای ۸۳ میلیون بشکه نفت بفروشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به تحریم‌های نفتی جدی روسیه، این کشور با بزرگترین مشکل خود بعد از شروع جنگ یعنی فروش ده‌ها میلیون بشکه نفت خام روبرو شده است. روز شنبه اولین دور مناقصه بزرگی برای فروش ۸۳ میلیون بشکه نفت خام اورال این کشور از طرف شرکت بزرگ نفتی «روس‌نفت» صورت می‌گیرد. این پیشنهاد برای فروش نفت خام اورال ماه آوریل تا اکتبر است.

معامله‌گران نفت، پالایشگاه‌ها، دولت‌ها و کشتی‌داران همگی منتظر این هستند تا ببینند این تحریم‌ها چه تاثیری بر صادرات نفت روسیه دارد. بسیاری از صنعت‌های پالایشی اروپایی از به کارگیری منابع روسیه اجتناب می‌کنند. باید دید سایرین هم که هنوز از منابع این کشور استفاده می‌کنند چه میزان از ریسک بلند مدت را می‌توانند بپذیرند. بعضی از تجار می‌گویند ممکن است روزنفت با توجه به وضع فعلی بازار مناقصه را لغو کند.

در حال حاضر بسیاری از معامله‌های نفتی روسیه متوقف شده‌اند. روز پنج شنبه گروه بازرگانی بزرگ ترافیگورا محموله‌ای از نفت خام اورال را در شمال غرب اروپا با تخفیف زیادی پیشنهاد کرد. پیشنهاد این گروه ۲۲ دلار تخفیف به ازای هر بشکه نفت بود.

این مناقصه قرار بود اواخر ژانویه ارائه شود و تا همین یکشنبه معتبر باقی بماند. این مناقصه عمومی نیست. روس‌نفت به درخواست اظهار نظری که از سمت بلومبرگ به وبسایت آن فرستاده شده بود پاسخی نداد.

چرا صادرات نفت روسیه متوقف شد؟

عوامل زیادی در کند شدن صادرات نفت روسیه دخیل هستند. تحریم‌ها علیه این کشور و دشواری تراکنش‌ها و پرداخت‌ها برای بانک‌های این کشور از جمله آن‌هاست. همچنین اعتبار شرکت‌هایی که بخواهند با روسیه معامله کنند در خطر است. پیدا کردن تانکر برای بار زدن نفت خام در بنادر روسیه نیز با وجود هزینه‌های سنگین بار و بیمه کار سختی است.

حدود ۷۰ درصد صادرات نفت خام روسیه مسدود است. اما به نظر مرکز Energy Aspects، یک شرکت تحقیقاتی، با روشن شدن کامل حدود تحریم‌ها انتظار می‌رود این میزان به ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.
شرکت روس‌نفت بزرگترین سرمایه‌دار نفت خام اورال است. این شرکت در دوره اکتبر تا مارس حدود ۱۳۹ میلیون بشکه نفت اورال داشت که حدود ۴۰ درصد صادرات این نفت را در این دوره شامل می‌شد. ممکن است بعضی از این منابع در مناقصه فروخته شده باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلم خنک شد

  • ناشناس

    بدتر هم سرش بیاد