کد مطلب: ۲۷۹۱۳۷

شمار صنایع غیرفعال سمنان در دولت دوازدهم کاهش یافت

شمار صنایع غیرفعال سمنان در دولت دوازدهم کاهش یافت

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : در سال 92 بیش از 45 درصد از واحدهای صنعتی استان سمنان غیرفعال بود که با تلاش دولت دوازدهم این رقم اکنون به کمتر از 23 درصد رسیده است.

ابوالفضل حسن بیگی با تاکید بر این که صنعت برای شکوفایی و رونق اقتصادی نیازمند ارایه تسهیلات و رفع مشکلات نقدینگی است، افزود: در سال گذشته این بخش با اتخاذ تصمیمات راهبردی جان تازه ای گرفت و ادامه این روند می تواند به کاهش نرخ بیکاری در سمنان بینجامد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهارداشت : براساس آمار به ازای اعطای یک میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی سمنان باید 10 شغل جدید ایجاد شود و بر اساس برآوردهای اولیه با ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی در سال 96 و 97بیش از 9 هزار شغل ایجاد می شود.

حسن بیگی تصریح کرد : مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان نبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه و بازار فروش است که باید دولت دوازدهم در کنار ساماندهی سامانه بهین یاب برای رفع این چالش ها اقدام کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که جذب سرمایه گذار برای افزایش اشتغال در سمنان باید براساس ساماندهی نظام اداری صورت گیرد، گفت: کاغذ بازی های بعضی از نهادهای اجرایی می تواند در کوتاه مدت به بی ‌میلی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری منجر شود.

وی خاطرنشان کرد : رفع چالش کم آبی در نواحی و شهرک های صنعتی سمنان ضروری است و تامین زیر ساخت ها باید به عنوان یک اصل انکارناپذیر برای جذب سرمایه‌گذار مدنظر نهاد‌های اجرایی قرار گیرد.

در استان سمنان بیش از 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد.

استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.