خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۶۰۸۴

چرا شهردار شدن زاکانی تایید نشده است؟

چرا شهردار شدن زاکانی تایید نشده است؟

به گفته عضو شورای شهر تهران، بعد از انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار، مصوبات و مدارک لازم به وزارت کشور ارسال شده اما به دلیل اینکه دوران گذار کابینه دولت بود، تاییدیه آن با تاخیر مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،ناصر امانی، با اشاره به آخرین وضعیت شهردار تهران گفت: فکر می‌کنم انجام کارهای نهایی زاکانی به دوره جدید وزارت کشور منتقل شده و امیدواریم به زودی با استقرار وزیر کشور تکلیف بسیاری از شهرداران مناطق مشخص و روشن شود ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

به گزارش تجارت‌نیوز، اعضای شورای ششم شهر تهران، روز یکشنبه در دومین جلسه خود «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

او بعد از تایید و حکم وزیر کشور، به عنوان هجدهمین شهردار تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز می‌کند ( ایسنا ).

زاکانی: شهرداری را به وزارت ترجیح می‌دهم

پیش از این انتخاب زاکانی گفته بود: در صحبت با رئیس‌‎جمهور، ایشان پیشنهاد وزارت رفاه، وزارت بهداشت یا ریاست دفتر ریاست‎‌جمهوری را مطرح کردند. بین حضور در شهرداری و حضور در کابینه نتیجه گرفتم که در شرایط کنونی و افزایش نارضایتی‌های مردم از شهرداری، در شهرداری تهران حاضر شوم.

وی مدعی شده بود: در شورا، برنامه من برای مدیریت شهرداری تهران انتخاب شد. در برنامه خود نیاز تهران به تحول فرهنگی و اجتماعی را طرح کردم و برنامه‌ای برای زنده کردن روح شهر با نگاه جدید را ارائه دادم. به آقای رئیسی گفتم برای رفع مشکلات تهران نیاز به کمک سه قوه است و ایشان گفت شما بروید شهرداری، من هم کمک می‌کنم مشکلات کمتر شود (فارس).

استعفای شهردار از مرکز پژوهش‌ها

زاکانی، رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس بود که، پس از انتخاب به عنوان شهردار تهران، از این سمت استعفا داد.

این در حالی است که او پیش از این، گفته بود «بهترین مکان برای خدمت، مرکز پژوهش‌های مجلس است و من در آنجا نوکری می‌کنم.»

بر اساس گزارش مهر ، زاکانی در روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم (۲۸ خرداد ۱۴۰۰) در پاسخ به این سوال که اگر نامزد مورد نظرتان رای بیاورد آیا با شما برای جایگاهی صحبت شده است یا خیر گفت: «این مساله برای من موضوعیت ندارد چرا که از نظر من بهترین جا برای خدمت، مرکز پژوهش‌های مجلس است و من در آنجا نوکری می‌کنم و این خیلی بد است که هر کسی جایی را که دوست دارد، ول کند و جای دیگری برود.»

زاکانی ریاست مجمع عالی بسیج کشور، نمایندگی در چهار دوره مجلس، ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس و دبیرکلی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را در کارنامه دارد.

او همچنین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز بود؛ اما با وجود که تا روز آخر تاکید داشت نامزد پوششی نیست اما به نفع سیدابراهم رئیسی از انتخابات انصراف داد.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیچاره تهران،

    • العبد لله

      بیچاره مردم