کد مطلب: ۱۸۹۲۸۴

شورای امنیت سازمان ملل از مذاکرات میان دو کره استقبال کرد

شورای امنیت سازمان ملل از مذاکرات میان دو کره استقبال کرد

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که مذاکرات میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی منجر به کاهش تنش‌ها و خلع سلاح اتمی در این شبه‌جزیره شود.

شورای امنیت سازمان ملل ضمن استقبال از مذاکرات میان دو کره گفت: این مذاکرات می‌تواند فرصتی را برای ایجاد اعتماد و اطمینان در شبه‌جزیره کره به وجود آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شورای امنیت به دنبال برگزاری نشست غیرعلنی روز چهارشنبه درخصوص نشست مقامات ارشد کره‌شمالی و کره‌جنوبی بیانیه‌ای را منتشر و در آن ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات منجر به کاهش تنش‌ها و خلع تسلیحات اتمی در شبه‌جزیره کره شود.

این نشست غیرعلنی به درخواست سوئد و لهستان برگزار شد.

اولاف اسکوگ، سفیر سوئد در سازمان ملل پس از این نشست گفت: تصمیم کره‌شمالی برای شرکت در المپیک زمستانی یک تحول مثبت است.

وی ضمن استقبال از توافق به وجود آمده درخصوص ادامه مذاکرات در سطح نظامی میان دو کره و برقراری مجدد خط تلفن نظامی بین دو کره گفت: این‌ها کانال‌های مثبتی هستند که از به وجود آمدن سوء تفاهم جلوگیری کرده و تنش‌ها را کاهش می‌دهند.

خیرت عمروف نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، پس از این نشست غیرعلنی گفت: شورای امنیت سازمان ملل از مذاکرات صورت گرفته میان دو کره استقبال کرده و امیدوار است این مذاکرات منجر به خلع تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره شود.

وی افزود: اعضای شورای امنیت از اقدامات و ارتباطات اخیر میان دو کره استقبال کردند. آن‌ها تاکید دارند که چنین مذاکرات اولیه‌ای میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی می‌تواند فرصت‌هایی را برای ایجاد اعتماد در شبه‌جزیره کره به وجود آورد، تنش‌ها را کاهش دهد و منجر به خلع تسلیحات اتمی شود.

این دیپلمات قزاق در ادامه گفت: شورای امنیت تاکید دارد که کره شمالی و دیگر کشورهای عضو این سازمان باید با جدیت کامل از تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت پیروی کنند.

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.