کد مطلب: ۴۸۶۵۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خطاهای دردسرساز وزارت راه / چه گره‌هایی به دست وزیر راه باز نشد؟

خطاهای دردسرساز وزارت راه / چه گره‌هایی به دست وزیر راه باز نشد؟

بررسی عملکرد وزیر راه در طرح‌های یک سال اخیر این وزارتخانه نشان می‌دهد که نه‌تنها نتوانسته طرح‌های مسکن ملی و وام ودیعه مسکن را طبق انتظار اجرا کند بلکه حتی در لغو افزایش قیمت بلیت‌ها هم چندان موفق نبوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در شرایطی که تورم نقطه‌ای کشور طبق آخرین داده‌های مرکز آمار ایران به بیش از 41 درصد رسیده و میانگین خرید یک متر خانه در تهران به رقم بی‌سابقه 24.2 میلیون تومان رسیده، نگاهی به عملکرد وزارت راه‌وشهرسازی نشان می‌دهد که این وزارتخانه حداقل طی یک سال اخیر دردسرهایی را برای مردم ایجاد کرده است.

مسکن ملی

دولت و وزارت راه اجرای طرح مسکن ملی را از پاییز پارسال آغاز کردند، طرحی که هفت ماه است قول افتتاح اولین واحدهای آن از سوی وزیر و معاون وی شنیده می‌شود؛ تا این که بالاخره در روز اول آبان ماه 11 هزار واحد از این پروژه افتتاح شد.

نکته قابل توجه این است که وزیر راه در این مراسم اعلام کرده که همه واحدهای مسکن ملی در زمان مقرر به متقاضیان تحویل داده خواهد شد، در حالی که فقط حدود سه درصد آن را تحویل داده‌اند.

طبق این طرح قرار بود 400 هزار واحد مسکن توسط دولت دوازدهم ساخته و تحویل داده شود، دولت ماه‌های پایانی خود را سپری می‌کند اما در تامین زمین برای این طرح مانده است و مسئولان فراخوان می‌دهند که بخش خصوصی به این طرح کمک کند.

وام ودیعه مسکن

با افزایش شدید قیمت اجاره‌بها و ودیعه دولت طرح پردخت وام کمک ودیعه مسکن را در دستور کار قرار دارد، همچنین مقرر شد که این وام برای افرادی که واجد شرایط شناخته شده‌اند تا پایان شهریور ماه پرداخت شود.

عملکرد ضعیف وزارت راه در طرح وام ودیعه به نحوی بود که رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: از 1.5 میلیون نفری که برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند حدوددا به 22 هزار نفر وام پرداخت شده است.

همچنین طبق گفته معاون وزیر قرار بود از سهام عدالت به عنوان وثیقه در بانک‌ها استفاده شود که این مورد نیز نقض شد، اما برخی از غیرمستاجرها با استفاده از کد رهگیری صوری، موفق به اخذ این وام شدند.

ارسال اشتباه اخطار پیامکی

وزارت راه با همه شعارهایی که برای اعمال مالیات بر خانه‌های خالی داده‌، حتی در تشخیص سیستمی کسانی که خوداظهاری را تکمیل نکرده‌اند نیز عاجز است.

این وزارتخانه با ارسال پیامک اشتباه به مالکانی که فرم خوداظهاری را تکمیل کرده‌اند، آنها را به پرداخت مالیات بر خانه خالی تهدید کرده است.

این پیامک آزاردهنده وزارت راه‌وشهرسازی موجب نگرانی مالکان شده است. انتظار می‌رود سامانه‌های ملی در این سطح دارای استانداردهایی باشند.

گرانی ناگهانی بلیت هواپیما

در جدیدترین اقدام نیز گران شدن بلیت هواپیما موجب نارضایتی مسافران شده است.

اگر چه وزیر اعلام کرد که افزایش قیمت بلیت‌ها باید لغو شود و رییس سازمان هواپیمایی نیز دستور یک‌هفته‌ای برای توقف افزایش قیمت‌ها داده اما نرخ‌ها کاهش نیافته و یا حتی تعدیل نشده است. آژانس‌های گردشگری نیز می‌گویند شرکت‌های هواپیمایی هنوز افزایش نرخ‌ها را لغو نکرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    ما قبلا تا فرصت داشتیم یه قطعه زمین ۲۰۰ متری تو فاز ۴ تعاونی بام پردیس خریدیم به قیمت ۲۶۵ م که راحت تا آخر سال هم کلی سود میکنیم ، و هم خیالتون راحتتره بابت این گرانی های موجود در جامعه