خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۷۳۳۷

شگرد جدید آمریکا برای تحریم خطوط هواپیمایی ایران

شگرد جدید آمریکا برای تحریم خطوط هواپیمایی ایران

آمریکا در تلاشی پنهان، درصدد ممنوعیت فروش هواپیماهای جدید مسافربری روسیه به ایران است.

به گزارش تجارت‌نیوز از پایگاه اطلاع رسانی لایف رو، روسیه برای اینکه بتواند به ایران هواپیما بفروشد باید از وزارت دارایی آمریکا مجوز دریافت کند. هواپیمای سوخوی سوپر جت ۱۰۰ جدید روسیه در خاک آمریکا شامل دارایی‌ها است و این هواپیما و بسیاری از قطعات آن در کمپانی‌های آمریکایی تولید شده‌اند.

لایف رو می‌نویسد: ایران برای محصولات روسیه بازار فروش بزرگ و چشم‌انداز اقتصاد دوم جهان اسلام پس از ترکیه محسوب می‌شود ولی مشکلات زیادی در همکاری با شرکای تجاری غربی به خاطر تحریم‌های ضد ایرانی دارد.

به عقیده این پایگاه اطلاع‌رسانی روسیه، در اول به نظر می‌رسید که مسکو هر چه را که می‌خواهد می‌تواند به تهران بفروشد، در دسامبر سال گذشته بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ایران علاقمند به خرید هواپیمای روسی شدند، یکی از مطالبات اصلی طرف ایرانی نسبت به این هواپیما این است که باید با گواهی مدیریت کنترل بر دارایی‌های خارجی وزارت دارایی آمریکا همراه اسناد فروش باشد، زیرا آمریکایی‌ها به دلایل زیادی از اهرم فشار بر شرکت‌های روسیه برخوردارند.

بر این اساس، هواپیمای غیر نظامی سوخو در آمریکا دارایی دارد و به صورت مشترک با کمپانی‌های خارجی از جمله آمریکا تولید می‌شوند که اجرای تحریم فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس در واقع جلوگیری از فروش هواپیماهای مسافربری روسیه نیز به ایران محسوب می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.