کد مطلب: ۷۵۲۶۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صادرات چرم به اسم ضایعات

صادرات چرم به اسم ضایعات

اخیرا گمرک از تخلف برخی صادرکنندگان پوست، چرم و سالمبور پرده برداشت و اعلام کرد که هنگام صادرات محصولات با ارزش صادراتی را به اسم ضایعات چرم یا اشبالت از کشور خارج می‌کنند. موضوعی که حتی رئیس انجمن صنایع چرم آن را تکذیب نکرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیراً گمرک با ارسال نامه‌ای به واحدهای ستادی از تخلف برخی از صادرکنندگان پوست، چرم و سالامبور خبر داد.

بنا بر نامه‌ای که توسط گمرک منتشر شده است، برخی از صادرکنندگان این محصول برای اینکه هزینه‌‌‌های گمرکی کمی پرداخت کنند عنوان ضایعات را روی محصول خود می‌‌‌گذارند.

علی حسن‌زاده دلیر، رئیس انجمن صنعت چرم، در گفتگو با تجارت‌‌نیوز درباره این موضوع توضیح داد: اینکه گفته می‌شود صادرکنندگان چرم خود را تحت عنوان ضایعات، صادر می‌کنند درست نیست.

او افزود: در واقع این ضایعاتی که گمرک از آن یاد می‌کند، لایه زیرین پوست است که در یک مرحله جداسازی و سپس برای ژلاتین‌های صنعتی از آن استفاده می‌شود.

حسن‌زاده عنوان کرد: ممکن است که برخی صادرکنندگان نیز اقدام به این کار کرده باشند، اما قطعا این اتفاق عمومیت ندارد و نباید آن را تعمیم داد.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بیشتر مصرف گوشت در ایران گوسفندی است، برای صادرات پوست گاوی مازادی برای صادرات وجود ندارد.

او به مشکلات صادرات در پی کمبود مواد اولیه و افزایش نرخ ارز اشاره کرد و توضیح داد: زمانی صادرات توجیه دارد که مواد اولیه به‌وفور وجود داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر گزارش بزرگترین مشتریان کالاهای ایرانی کدام کشورها هستند؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.