کد مطلب: ۱۹۶۸۷۸

صادرات کالای غیرنفتی از بندر شهید باهنر افزایش یافت

صادرات کالای غیرنفتی از بندر شهید باهنر افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان گفت: میزان صادرات کالای غیرنفتی از بندر شهید باهنر از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است.

حمید‌رضا محمدحسینی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی عملکرد بنادر هرمزگان اظهار داشت: طی این مدت 890 هزار تن انواع کالای غیرنفتی از طریق این بندر صادر شده که مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 14 درصدی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی عمده کالاهای صادراتی از بندر شهید باهنر را میوه و تره بار، نمک و گوگرد عنوان کرد و افزود: این کالاها به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و آسیای شرقی صادر شده است.

بندر شهید باهنر با 12 پست اسکله سومین بندر صادراتی کشور است که عملیات احداث آن در سال 1346 کلید خورد و در امور صادرات کالای غیر نفتی و حمل‌و‌نقل کالا و حمل‌و‌نقل مسافری جایگاه ویژه‌ای دارد.

دسترسی به آبهای آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راهگذر شمال-جنوب از شبکه جاده‌ای به کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق، این بندر را به پایانه‌ای راهبردی در منطقه تبدیل کرده است.

این بندر از فعال‌ترین و بزرگترین بنادر تجاری کشور بعد از بندر خرمشهر در دهه 50 و 60 بوده است.

ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور 12 متر در زمان جزر کامل است که پس از بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.

بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند که عمده فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.