کد مطلب: ۶۱۶۳۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صادرات گندله و آهن اسفنجی ممنوع شد؟ / صدور آهن به تایلند

صادرات گندله و آهن اسفنجی ممنوع شد؟ / صدور آهن به تایلند

دولت در راستای کنترل قیمت آهن در بازار داخلی صادرات گندله و آهن اسفنجی را ممنوع کرد. عضو هیات مدیره اتحادیه آهن‌فروشان با اعلام این خبر گفت: علی‌رغم اینکه بازار داخل راکد است اما تقاضا برای خرید شمش و میلگرد در بازارهای صادراتی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صنعت ساخت و ساز در بازار ایران راکد است. همین مساله بر روند قیمت مصالح ساختمانی از جمله آهن و میلگرد تاثیر گذاشته است.

با نوسان قیمت دلار گویا تقاضا برای خرید آهن و میلگرد در بازار ایران کاهش پیدا کرده است اما در مقابل علی‌رغم تحریم‌ها، مشتری‌های صادراتی آهن کم نشده است. آهن ایران به کدام کشورها صادر می‌شود؟

عضو هیات‌مدیره اتحادیه فروشندگان آهن به تجارت‌نیوز گفت: ورق آهنی، شمش، میلگرد و بریکت به کشورهایی از جمله امارات متحده عربی، عمان، ترکیه، ویتنام و تایلند صادر می‌شود. علی‌رغم تحریم‌ها اما صادرات ورقه‌های آهنی به کشورهای هدف کاهش پیدا نکرده است.

محمدصادق چیت‌ساز توضیح داد: به دلیل تامین نیاز داخل و کنترل قیمت‌ها از یک ماه گذشته تاکنون صادرات گندله و آهن اسفنجی متوقف شده است.

پیش‌بینی قیمت آهن تا پایان سال

از سوی دیگر رئیس اتحادیه فروشندگان آهن هم به تجارت‌نیوز گفت: در حوزه صادرات و حمل و نقل آن با مشکلات مختلفی رو به رو هستیم. زمانی که وزرا تغییر می‌کنند دستورالعمل‌های مختلفی در این باره اعمال می‌شود. یک صادر کننده هیچ‌گاه نمی‌تواند با تغییرات دستور العمل‌ها برنامه‌ریزی شفافی داشته باشد.

حمیدرضا رستگار توضیح داد: برای تداوم تولید و صادرات باید برنامه دقیق مهیا شود تا سرمایه‌گذاران در این مسیر اطمینان خاطر داشته باشند.

او بیان کرد: علت روند کاهشی قیمت آهن و میلگرد کاهش هزینه‌های تولید نیست. بلکه تقاضا در بازار چنان کاهش یافته که قیمت‌ها روند نزولی گرفته است. پیش‌بینی می‌شود چنانچه زنجیره فولاد مدیریت شود قیمت آهن تا پایان سال با ثبات همراه است.

پیش‌تر محمدصادق چیت‌ساز، عضو هیات‌مدیره اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: باوجود کاهش قیمت تیر آهن و میلگرد، تقاضایی برای خرید این دو کالا وجود ندارد. بازار آهن راکد است و خریداران فعلا عقب‌نشینی کرده‌اند چون احتمالا منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات و کاهش بیشتر قیمت میلگرد و آهن هستند.

برای مطالعه بیشتر خبر علت افزایش قیمت آهن چیست را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.