کد مطلب: ۸۰۹۹۲۷

صدور روادید الکترونیکی حج تمتع ۱۴۰۲ آغاز شد

صدور روادید الکترونیکی حج تمتع 1402 آغاز شد

سازمان حج و زیارت امروز اعلام کرد که صدور ویزا برای حج تمتع 1402 به صورت الکترونیکی آغاز شده است. امسال 87 هزار نفر از ایران به حج اعزام خواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عربستان صدور روادید الکترونیک زائران ایرانی برای حج تمتع امسال را آغاز کرد.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از آغاز صدور روادید الکترونیک حج تمتع 1402 برای عوامل اجرایی و حجاج کشورمان از امروز شنبه 23 اردیبهشت خبر داد.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که همه زائران از طریق ۲۱ ایستگاه پروازی از از سوم خرداد طی یک ماه عازم عربستان خواهند شد. در سال‌های اخیر سعودی‌ها ویزای زائران حج تمتع را پس از دریافت هزینه این سفر معنوی، به صورت الکترونیکی صادر می‌کنند.

غلامرضا رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه صدور نخستین روادید الکترونیکی حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز برای عوامل اجرایی و حجاج کشورمان آغاز شد، گفت: عملیات صدور روادید برابر ضوابط و مقررات حج کشور میزبان، بعد از تعیین نوع و کیفیت تمامی خدمات مورد نیاز حجاج در سرزمین وحی، از وسایل نقلیه و شرکت‌های طرف قرارداد و هتل‌های مورد استفاده حجاج در شهرهای مکه مکرمه و مدینه النبی (ص) تا خدمات مشاعر مقدسه و همچنین شرکت‌های طرف قرارداد سازمان حج و زیارت در بخش‌های تغذیه و تدارکات، پس از ثبت در سامانه تعیین شده تحت پوشش وزارت حج و عمره، به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری خوب وزارت حج و عمره و امور خارجه عربستان سعودی و همچنین روند طی شده در ثبت اطلاعات عنوان شده، نخستین روادید عوامل اجرایی حج تمتع امسال، امروز 23 اردیبهشت‌ماه صادر و چاپ شد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های دریافت این ویزا از چندی قبل در سازمان حج و زیارت فراهم شده و با تلاش کارشناسان این سازمان، روادید الکترونیکی عوامل اجرایی و حجاج در حال صدور است، تصریح کرد: نخستین روادیدهای صادر شده مربوط به عوامل ستادی و آشپزخانه‌های مرکزی است و اطلاعات مورد نیاز برای صدور روادید الکترونیکی از سوی همکاران سازمان حج و زیارت در کشور، ثبت می‌شود.

رضایی با بیان اینکه روادید ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر کشورمان در اسرع وقت و ظرف چند روز آینده صادر می‌شود، به سفر اخیر خود به کشور عربستان و پیگیری اقدامات اجرایی اشاره کرد و گفت: این سفر براساس دستور رئیس سازمان حج و زیارت و به منظور پیگیری آخرین امور اجرایی مربوط به قراردادها انجام شد که در این سفر ضمن بازدید و آگاهی از آخرین اقدامات کمیته‌های اجرایی، ملاقات با دست اندرکار امور حج عربستان و بازدید میدانی از هتل‌های مورد استفاده حجاج، آماده سازی خیام مشاعر مقدسه و فعالیت کارگروه‌های مشترک دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و شرکت‌های خدمات دهنده، از پیشرفت کارهای اجرایی اطلاع پیدا کردیم.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به بازدید از آشپزخانه‌های مرکزی، هتل‌ها، مشاعر مقدسه و آخرین وضعیت اقدامات اجرایی حج ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: در سفر به عربستان با برخی از مسؤولان حج سعودی دیدار داشتیم که آنها ابراز امیدواری کردند خدمات مورد نیاز حجاج ایرانی به خوبی ارائه شود تا حجاج ایرانی با آرامش اعمال خود را در سرزمین وحی به پایان رسانند و با سلامت به میهن اسلامی بازگردند.

امسال سعودی‌ها محدودیتی در زمینه کرونا اعمال نکرده‌اند و حج تمتع امسال پس از سه سال، قرار است بدون محدودیت و با حضور بیش از ۲ میلیون زائر از کشورهای مختلف برگزار شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.