خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۴۷۰۷

صعود بازارهای سهام آسیایی

صعود بازارهای سهام آسیایی

بازارهای سهام آسیایی پس از آن که مشخص شد تعرفه‌ها به میزانی که در ابتدا تصور می‌شد مخرب نیستند، در معاملات سه‌شنبه روندی صعودی داشتند.

پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد برای واردات فولاد و آلومینیوم تعرفه اعمال کند، ترس از تحت تاثیر قرار گرفتن تجارت جهانی از این اقدام، باعث ریزش بازارها شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با این حال پس از آن که بازارهای آسیایی در معاملات دیروز قرمزپوش شدند، سرمایه‌گذاران در نیویورک با خوش‌بینی نسبت به آن که ترامپ به‌طور کامل سیاست‌های حمایت‌گرایانه گفته شده را اجرا نخواهد کرد، به معاملات برگشتند.

ترامپ در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری و با شعار «نخست آمریکا» وعده داده بود از هر توافق تجاری جهانی که به کارکنان آمریکایی لطمه بزند، بیرون خواهد رفت.

در معاملات دوشنبه، هر ۳ شاخص مهم بورس وال‌استریت بین ۱ تا ۱.۴ درصد افزایش یافتند و شاخص «داو جونز» با ۱.۴ درصد افزایش به ۲۴۸۷۴.۷۶ واحد رسید.

این افزایش‌ها امروز به بازارهای آسیایی نیز رسید و بورس توکیو تا پایان معاملات صبح با جهشی ۲.۱ درصدی به ۲۱۴۸۷.۱۶ واحد رسید.

بورس هنگ کنگ ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۳۰۲۹۳.۴۵ واحد رسید و بورس‌های سیدنی، سئول، سنگاپور و تایوان نیز همگی یک‌درصد افزایش یافتند.

بورس شانگهای تنها بورس مهمی بود که با کاهش مواجه شد. شاخص «شانگهای کامپوزیت» با ۰.۱ درصد کاهش، به ۳۲۵۴.۹۸ واحد رسید.

توجهات اکنون به انتشار آمار اشتغال و افزایش دستمزد آمریکا در روز جمعه خواهد بود که وضعیتی تازه از بزرگ‌ترین اقتصاد جهان ارائه خواهد داد.

از ابتدای ماه فوریه، نگرانی از اینکه افزایش دستمزدها منجر به افزایش تورم شود و به تبع آن نرخ بهره افزایش یابد، سرمایه‌گذاران را مضطرب ساخته است.

افزایش خوش‌بینی‌ها به تقویت ارزش دلار در برابر ین کمک کرد و هر دلار از ۱۰۶.۱۸ ین به ۱۰۶.۳۱ ین رسید. هر یورو از ۱.۲۳۳۵ دلار به ۱.۲۳۵۴ دلار افزایش یافت و پوند از ۱.۳۸۴۴ دلار به ۱.۳۸۵۸ دلار رسید.

نفت «وست تگزاس اینتر مدیت» برای تحویل فوری با ۲۲ سنت افزایش به ۶۲.۷۹ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت ۲۴ سنت افزایش یافت و به ۶۵.۷۸ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.