کد مطلب: ۱۲۰۷۷۳

اولین صعود قیمت نفت در سال ۲۰۱۷

اولین صعود قیمت نفت در سال ۲۰۱۷

قیمتهای نفت در نخستین ساعات معاملات سال ۲۰۱۷ تحت تاثیر امیدواری بازار به توافق میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش تولید که از روز یکشنبه آغاز شد و به حذف اشباع عرضه جهانی کمک می کند، صعود کرد. نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، ۱۶ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش

قیمتهای نفت در نخستین ساعات معاملات سال ۲۰۱۷ تحت تاثیر امیدواری بازار به توافق میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش تولید که از روز یکشنبه آغاز شد و به حذف اشباع عرضه جهانی کمک می کند، صعود کرد.

نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، ۱۶ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۵۶.۹۸ دلار در هر بشکه رسید که نزدیک به رکورد ۵۷.۸۹ دلار در ۱۲ دسامبر بود. بازارهای نفت روز دوشنبه به دلیل تعطیلات سال نو بسته بودند.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۲ سنت یا ۰.۴۱ درصد افزایش یافت و در ۵۳.۹۴ دلار ایستاد که با رکورد ۵۴.۵۱ دلار سال گذشته که ۱۲ دسامبر ثبت شد، فاصله چندانی نداشت.

ناظران بازار می گویند ژانویه به عنوان معیاری برای محک زدن پایبندی تولیدکنندگان بزرگ به توافق کاهش تولید نفت عمل خواهد کرد.

به گفته ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، بازارها به دنبال شواهدی از کاهش تولید خواهند بود و احتمالی‌ترین سناریو این است که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به این توافق به خصوص در مراحل اولیه پایبند خواهند بود.

لیبی یکی از دو عضو اوپک است که از شرکت در توافق کاهش تولید معاف شده است و طبق اظهارات یک مقام آگاه در شرکت ملی نفت لیبی، تولیدش را تا روز یکشنبه به ۶۸۵ هزار بشکه در روز افزایش داد که بالاتر از تولید ۶۰۰ هزار بشکه در روز در دسامبر بود.

عمان که عضو اوپک نیست هم هفته گذشته به مشتریانش اعلام کرد حجم تخصیص نفت خام خود را به میزان پنج درصد در مارس کاهش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، تولید نفت روسیه که عضو اوپک نیست، در دسامبر بدون تغییر ماند و ۱۱.۲۱ میلیون بشکه در روز بود که همچنان نزدیک به بالاترین رکورد ۳۰ سال اخیر است اما این کشور در راستای مشارکت در توافق کاهش تولید، آماده کاهش تولید به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز در نیمه اول سال ۲۰۱۷ می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.