کد مطلب: ۴۹۸۴۵۱

صفر تا صد اجاره ماشین هنگام سفر به کیش

صفر تا صد اجاره ماشین هنگام سفر به کیش

در جزیره کیش یکی از صنعت‌های پرکاربرد اجاره خودرو است. در این شهر دفترهایی هستند که با وارد کردن ماشین‌های لوکس آن‌ها را به مردم اجاره می‌دهند.

سفر به کیش همیشه می‌تواند پیشنهاد خوبی برای مسافران و کسانی باشد که دوست دارند به مسافرت بروند. اما این جزیره دوست‌داشتنی قانون‌های به‌خصوصی دارد که عدم آشنایی با آن‌ها باعث می‌شوند کمی مسافرت شما ناآگاهانه باشد. مساله اینجا است که آگاهی از این قوانین باعث می‌شود مسافرت شما راحت‌تر و همراه با امنیت بیشتری باشد. در ادامه این مطلب به بررسی قوانین اجاره ماشین و قوانین رانندگی در کیش می‌پردازیم. مطمئنا با آگاهی از این قوانین شرایط بهتری در تور کیش داشته و راحت‌تر به سفر خود ادامه می‌دهید.

قبل از اینکه از قوانین این شهر آگاهی بیابید، بسیار مهم است که یک مساله را بدانید. در جزیره کیش یکی از صنعت‌های پرکاربرد اجاره خودرو است. در این شهر دفترهایی هستند که با وارد کردن ماشین‌های لوکس آن‌ها را به مردم اجاره می‌دهند. مطمئنا یکی از آرزوهای شما سوار شدن به ماشین‌هایی مثل فراری و بنز است. ماشین‌هایی که نمونه آن‌ها را شاید هیچ‌گاه نتوانید بخرید. چه تفریحی از این بهتر که بتوانید این ماشین‌ها را سوار شوید و کنار دریا رانندگی کنید. البته باید بدانید که انجام این‌کار کمی قیمت تور کیش شما را افزایش می‌دهد. دلیل اجاره ماشین هرچه که می‌خواهد باشد، چه علاقه چه تفریح و… لازمه سفر در تور کیش این است که قوانین مربوط به این مساله را هم بدانید.

قوانین مربوط به اجاره ماشین و رانندگی در کیش

اجاره این ماشین‌ها به دو شکل آنلاین و حضوری انجام می‌شود. دفاتر اجاره ماشین هم در شهر و فرودگاه هستند و هم جدیدا سایت‌هایی را برای اجاره ماشین ساخته‌اند. شما می‌توانید از هر دو طریق خودرو موردنظر خود را رزرو و درب فرودگاه یا هتل تحویل بگیرید. برای این کار به مدارک به‌خصوصی احتیاج دارید.

مدارک لازم برای اجاره ماشین

  • اصل گواهینامه رانندگی (گواهینامه با اعتبار)
  • اصل کارت ملی
  • وثیقه بین دو تا هفت میلیون تومان متفاوت به نسبت ارزش خودرو
  • به امانت گذاشتن مبلغ 200 تا 300 هزار تومان برای ضمانت خلافی
  • واریز اجاره یک روز ماشین مورد نظر

قوانین اجاره ماشین

قبل از اینکه ماشین‌های اجاره‌ای را برای خود رزرو کنید، باید بدانید قوانین خاصی برای این خودروها وضع می‌شود که درصورت تخطی از آن‌ها مشمول جریمه از طرف شرکت اجاره دهنده می‌شوید.

اجاره دادن خودرو توسط کسی که ماشین را اجاره کرده، ممنوع است. درصورتی‌که خودرو به فرد دیگری داده شد و آن فرد تصادف کرد یا نقص فنی در ماشین ایجاد شد، اجاره کننده ماشین باید هزینه افت قیمت و تعمیر خودرو را بپردازد که مطمئنا کم نخواهد بود!

درصورت بروز مشکل برای خودرو نباید هیچ‌گونه حرکتی قبل از اطلاع‌رسانی به شرکت اجاره خودرو انجام دهید. این مشکل می‌تواند بروز تصادف یا خرابی در خودرو باشد.

راندن این خودروها در جاده خاکی ممنوع است.

درصورتی‌که شما علاقه‌مند به تمدید مدت اجاره خودرو هستید، باید قبل از اتمام زمان اجاره این شرایط را با شرکت مورد نظر بررسی کنید.

بهتر است که خودرو خود را موقعی که توافق کرده‌اید، برگردانید. معمولا با هر یک ساعت دیر بردن ده درصد اجاره ماشین در یک روز به حساب شما افزوده می‌شود و اگر به سه ساعت رسید، باید هزینه یک روز کامل را بپردازید.

تمیزی و وضعیت داخل و خارج خودرو باید سالم و کامل باشد. درصورتی‌که خودرو کثیف بود، هزینه کارواش را نیز به کل هزینه‌ها اضافه می‌کنند.

آخرین ممنوعیتی که برای مستاجر ماشین وضع شده منع استعمال دخانیات در ماشین است. اگر فرد مستاجر به تودوزی خودرو آسیبی زد باید کل خسارت را برای جبران مشکلات بپردازد.

قوانین راهنمایی و رانندگی

تا این‌جا به‌صورت لیست‌وار قوانین مربوط‌ به اجاره ماشین را برایتان گفتم. در ادامه مطلب قوانین راهنمایی و رانندگی مخصوص جزیره و مسافران راهی تور کیش را مطالعه کنید. مطمئنا با مطالعه این قوانین تعجب می‌کنید؛ زیرا آن‌ها هیچ شباهتی با دیگر شهرهای کشور ندارند!

رانندگی بین خطوط یکی از الزامات رانندگی در این شهر محسوب می‌شود؛ به‌صورتی که رانندگان آن نسبت به اجرای درست آن بسیار حساس هستند.

نکته دوم شرایط سرعت و دوربین‌‌های ثبت تخلف است. همه نقاط جزیره با دوربین‌های ثبت سرعت کنترل می‌شوند. درصورتی‌که سرعت شما از 50 کیلومتر در ساعت افزایش یافت، مشمول جریمه می‌شوید؛ خواه خودرو از خود شما باشد یا نباشد.

اهالی کیش و پلیس آن به دو مساله بسیار حساس هستند. اول اینکه قبل از دور زدن حتما باید 100 متر قبل‌تر راهنما بزنید. مساله دوم نمای ظاهری خودرو شما است. در کیش اگر خودروی شما کثیف باشد، مشمول جریمه خواهید شد.

از جمله نکات دیگری که رعایت آن‌ها شما را از جریمه پلیس دور می‌کند، بستن کمربند ایمنی، نینداختن زباله بیرون از ماشین، حرکت با نور پایین و تعداد مجاز مسافر است. مطمئنا اگر به‌صورت کاملا آکادمیک و اصولی رانندگی کنید، هیچگاه در این جزیره جریمه نمی‌شوید.

اگر خودروی شما اجاره‌ای بود، چند روز بعد از تحویل دادن خودرو جریمه شما حساب و از ودیعتان کسر می‌شود. اگر خودرو از خود شما بود تا جریمه‌های آن را نپردازید، اجازه خروج ماشین از جزیره را به شما نمی‌دهند. پس بهتر است بیش از پیش مراقب این نکات باشید!

IMG 20201212 133443

قیمت تور کیش

قیمت تور کیش وابسته به اینکه شما چه تفریحاتی را انجام دهید، بسیار متفاوت است. بااین‌حال به نظر ما بسیاری از قیمت‌ها برابر است و فرق زیادی با یک‌دیگر ندارند. شما می‌توانید با شرکت در تور کیش از تهران با پروازهای داخلی بسیار راحت‌تر از قبل راهی این شهر شوید.

بهتر است بدانید که همراه با تور کیش از تهران، اصفهان و… (به‌صورت حضوری) تورهایی هم به‌صورت آنلاین قابل رزرو است که ثبت‌نام آن‌ها نیز به‌شکل اینترنتی در سایت‌های مختلف انجام می‌شود. نمونه بارز این مساله شرکت علی بابا است که به‌صورت اینترنتی بسیاری از خدمات سفر را برای مسافران انجام می‌دهد. این قیمت تور کیش در این سایت نسبت به دیگر دفترهای مسافرتی بسیار کم‌تر است. شما می‌توانید تور کیش از مشهد و سایر شهرها را به‌راحتی در این سایت ثبت‌نام کنید و راهی این جزیره شوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Raha

    سفر کوتاه‌تر از اونه که وقتت رو در انتظار تاکسی تلف کنی!