خبر فوری:

کد مطلب: ۲۹۵۸۱۷

برای جلوگیری از نوسان قیمت

صنایع دستی اصفهان آستین بالا زد

صنایع دستی اصفهان آستین بالا زد

معاون صنایع دستی استان اصفهان از مکاتبه با ستاد مرکزی مواد اولیه مس و برنج برای تسهیل کار هنرمندانی که برای تهیه این مواد مشکل دارند، خبر داد.

جعفر جعفر صالحی با توجه به نوسان نرخ ارز و مشکلاتی که هنرمندان برای تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه شدند درباره وضعیت هنرمندان این حوزه در استان اصفهان توضیح داد: نوسان قیمت در تهیه مواد اولیه گریبان هنرمندان این استان را هم گرفته است که به طور طبیعی روی قیمت محصول تمام شده نیز تاثیر می‌گذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز،علیرغم اینکه وظیفه معاونت صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه مواد اولیه برای هنرمندان این حوزه نیست، با ستاد مرکزی مکاتبه کردیم و میزان نیاز مواد اولیه را از صنف‌های مختلف از جمله خاتم، قلمزنی و مینا که بخش عمده در تولید دارند، گرفتیم.

بعد از کارشناسی در این زمینه، شرکت‌های تعاونی میزان نیاز سالانه را پیش بینی کردند و چند روز پیش در بحث مس و برنج‌ نامه‌ای صادر شد تا هنرمندان فعال در حوزه مس بدون واسطه با مس کرمان معرفی شدند تا خارج از بورس بتوانند مواد اولیه مربوط به کارشان را تامین کنند.

اگر این حرکت در کل کشور اعمال شود، ما به عنوان متولی بخش تولید صنایع دستی که کار نظارت را انجام می‌دهیم، کنترل خوبی روی قیمت‌ها داشته باشیم. گرچه این کار وظیفه ما نبوده است اما به عنوان دستگاه دولتی واسطه شدیم که نظارت بر قیمت را داشته باشیم تا جلوی نوسان قیمت را بگیریم تا تولیدکنندگان این حوزه شغل خودشان را از دست ندهند.

این مکاتبه در چه مرحله‌ای است؟ فکر می‌کنم این کار در پروسه واریز مبلغ به مس باهنر باشد تا هنرمندان مواد اولیه مد نظر که بخش عمده آن مس و برنج است را تامین کنند. عملی شدن این برنامه به تولید کنندگان ما بستگی دارد. ما به عنوان بخش دولتی تصدی‌گر نیستیم و فقط توانستیم چنین امکانی را برای صنعتگران فراهم کنیم.

بنابرگزارش و به گفته معاون صنایع دستی اصفهان، ۷۷ غرفه از سی‌امین نمایشگاه صنایع دستی مربوط به این استان بوده است. سال گذشته نیز استان اصفهان بالاترین فروش صنایع دستی را در بین ۳۱ استان حاضر در این نمایشگاه داشته است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.