کد مطلب: ۱۵۴۵۳۱

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد

پرداخت ۵۵۰۰ میلیارد تومانی صنعت بیمه به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت

پرداخت 5500 میلیارد تومانی صنعت بیمه به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت

رییس کل بیمه مرکزی از پرداخت 5500 میلیارد تومان به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت طی 6 سال گذشته از محل عوارض وضع شده بر بیمه شخص ثالث خبر داد.

عبدالناصر همتی در این جشنواره آمادگی صنعت بیمه را برای پیشگیری و کاهش سوانح و حوادث اعلام کرد و گفت: سال گذشته چندین حادثه ناگوار با تلفات جانی و خسارات مالی بسیاری داشتیم که همگی ناشی از عدم مدیریت ریسک و خطای انسانی بود که قابل پیشگیری بود.

ته گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایلنا، وی افزود: صنعت بیمه در هنگام بروز حوادث در دو بخش مدیریت ریسک و جبران خسارات مالی درگیر خواهد بود که متاسفانه در اکثر مواقع عدم رعایت نکات ایمنی و خصوصا در رانندگى تا ۷۵ درصد عامل انسانى به عنوان عامل اصلی اینگونه حوادث شناخته می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی، برگزاری این جشنواره را گامی در حل معضل پیشگیری از حوادث در کشور دانست و گفت: ایران در میان ۱۰ کشور اول حادثه خیز دنیا قرار دارد و به همین دلیل پیشنهاد تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعى را دادیم که در مراحل نهایى تصویب در مجلس قرار دارد. رفع مشکلات فعلی در مدیریت حوادث و سوانح نیازمند عزم ملی برای ایجاد هم افزایی میان ارگان های مرتبط و مسئول است.

همتی از قرار گرفتن مدیریت ریسک در راس برنامه های بیمه مرکزی خبر داد و گفت: صنعت بیمه سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۳ میلیارد دلار خسارت تحقق یافته برای حوادث رانندگی داشته که خود نوعی سوخت ملی محسوب می شود و صنعت بیمه در این زمینه و در راستای تامین مالى بعد از حوادث به خوبی ایفای نقش کرده است.

وی افزود: در حال حاضر به خاطر بالا رفتن ایمنی برخى از وسایل نقلیه خصوصا اتومبیل‌هایى که مجهز به کیسه هوا هستند تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی کاهش یافته اما تعداد مصدومین (۳۳۳هزار نفر در سال گذشته) افزایش داشته و این بار مالی و روانی زیادی به جامعه وارد می‌کند.

همتی با تاکید بر نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در فرهنگ سازی و آموزش گفت: ۲۵ درصد کشته‌های حوادث رانندگی در داخل شهرها اتفاق افتاده و این نشانه آموزش غلط و نبود فرهنگ صحیح رانندگی در میان مردم است

وی افزود در ۶ سال گذشته صنعت بیمه از طریق عوارض وضع شده به بیمه شخص ثالث 3800 میلیارد تومان به وزارت بهداشت و 1700 میلیارد تومان به نیروی انتظامی جهت پیشگیری و درمان حوادث دیدگان رانندگی پرداخت کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.