کد مطلب: ۱۶۴۶۴۰

ضرر ۱۰ میلیارد پوندی لندن از برگزیت

ضرر 10 میلیارد پوندی لندن از برگزیت

اگر فرآیند مذاکرات برگزیت با سرعت پیش نرود، صدها هزار شغل در بخش خدمات مالی با خطر جدی روبرو می‌شوند و لندن هم از ۱۰ میلیارد پوند درآمد مالیاتی از سال ۲۰۱۹ میلادی به بعد بی‌بهره خواهد ماند.

بررسی‌های انجام‌گرفته نشان می‌دهد اگر برگزیت در بازه زمانی ۲ ساله خود به سرعت انجام نگیرد و این انتقال یعنی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به سرعت پیش نرود، به بلاتکلیفی بیشتر آینده لندن منجر خواهد شد و صدها هزار مشاغل را در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خدمات مالی به خطر می‌اندازد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از گاردین، این یعنی هر چه زودتر باید بریتانیا، برگزیت را انجام دهد تا مانع از به خطر افتادن ۷۵ هزار شغل در بخش خدمات مالی در لندن شود.

در حال حاضر طولانی شدن فرآیند برگزیت نه تنها روند نزولی سرمایه‌گذاری در بریتانیا را به همراه خواهد داشت بلکه بعداز مارس ۲۰۰۹ میلادی بریتانیا دیگر عضو اتحادیه اروپا نخواهد بود و انجام فعالیت‌های مالی دیگر برای شرکت ها از لندن میسر نیست.

همچنین به دنبال برگزیت اگر بریتانیا از قوانین تجارت جهانی جا بماند؛ یعنی دیگر تجارت آزادی میان بریتانیا و اتحادیه اروپا نباشد، لندن ۱۰ میلیارد پوند درآمد مالیاتی خود را از دست می‌دهد.

این در حالی است که وابستگی لندن به قوانین تجارت جهانی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از فعالیت‌های مرتبط با بخش خدمات مالی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

از سویی دیگر شرکت‌ها به اجاره فضاهای جدید تجاری در شهرهای فرانکفورت، پاریس، دوبلین و دیگر مراکز مالی اروپا روی آورده‌اند و در اوایل ماه جاری میلادی گلمن ساکس اعلام کرد که در یک برج ۳۷ طبقه‌ای در فرانکفورت، ۸ طبقه آن را رزرو کرده است.

بر پایه این گزارش، ظاهرا فرآیند مذاکرات برگزیت به این زودی‌ها به نتیجه نخواهد رسید و به گفته معاون بانک انگلیس اگر کریستمس برسد و مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد، آن وقت شرکت‌ها باید احتمال انتقال بریتانیا در بازه زمانی از پیش تعیین‌شده را کاهش دهند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.