کد مطلب: ۷۳۲۱۹۶

دزدگیر هوشمند برای چه مکان هایی ضرورت دارد؟

دزدگیر هوشمند برای چه مکان هایی ضرورت دارد؟

با توجه به افزایش آمار جرایمی مانند سرقت، لزوم استفاده از ابزارها و دستگاه‌هایی که بتوانند از وقوع این اتفاق جلوگیری کنند بیش از پیش احساس می‌شود.

با توجه به افزایش آمار جرایمی مانند سرقت، لزوم استفاده از ابزارها و دستگاه‌هایی که بتوانند از وقوع این اتفاق جلوگیری کنند بیش از پیش احساس می‌شود. روش‌های بسیاری وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید محل زندگی یا محیط کار خود را ایمن‌تر از قبل کنید.

یکی از این تکنیک‌های بسیار عالی، تجهیز ساختمان به سیستم دزدگیر هوشمند است. اگر با این سیستم و نحوه کار دزدگیر هوشمند برای منازل و محیط کار آشنایی ندارید؛ توصیه می‌کنیم که حتما این مقاله را تا انتهای بخوانید. در این پست علاوه بر اینکه توضیحات مفیدی در مورد این سیستم ارائه می‌کنیم قصد داریم مزایای بیشمار این ابزار مفید را نیز توضیح دهیم.

سیستم دزدگیر هوشمند چیست؟

دزدگیر هوشمند به سیستم‌های متشکل از دستگاه‌های مختلفی گفته می‌شود که وظیفه‌شان تشخیص ورودهای غیرمجاز است. این سیستم مجهز به Wi-Fi بوده و از این طریق نظارت بر ایمنی محیط ساختمان را بسیار آسان‌تر می‌کند. این سیستم‌ها معمولا دارای طیف وسیعی از مزایا از جمله موارد زیر هستند:
• امکان کنترل از راه دور ساختمان
• ارسال هشدارها و اعلان‌های فوری به گوشی هوشمند
• مجهز به حسگرهای حرکتی و بعضا حسگرهای شکستن شیشه و درب
• امکان عیب‌یابی از راه دور
• قابلیت ادغام با سایر دستگاه‌های هوشمند و امنیتی نصب شده در ساختمان

این سیستم‌ها همچنین یک اپلیکیشن اختصاصی دارند که روی تلفن هوشمند نصب شده و کاربر را مستقیما به هشدار امنیتی متصل می‌کند.

در واقع سیستم با استفاده از این ارتباط قادر است کلیه فعالیت‌های غیرمجاز را از طریق نوتیفیکیشن به کاربر هشدار دهد. بنابراین شما با نصب این ابزار روی ساختمان، از هر کجا که دسترسی به اینترنت داشته باشید می‌توانید روی فضای ساختمان نظارت داشته و از کلیه تحرکات مطلع شوید. یکی از این سیستم ها، قفل هوشمند (قفل دیجیتالی) می باشد که با نصب این قفل ها می توانید در کنار سیستم های هوشمند دیگر، امنیت را چند برابر کنید.

هنگامی که سنسورهای مورد استفاده در این سیستم، خطری را احساس کنند؛ هشداری روی تلفن شما ارسال می‌کنند که نشان از تهدیدات احتمالی است. حتی می‌توانید با اتصال دوربین‌های مداربسته داخل ساختمان به این سیستم، تصاویر زنده محیط را مستقیما روی تلفن همراه خود مشاهده کنید.

این تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های قفل های هوشمند به شمار می‌رود، اگر علاقه‌‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین قفل دیجیتال هستید اینجا کلیک نمایید.

چه چیزی این سیستم‌ها را هوشمند می‌کند؟

این سوال سؤال بسیاری خوبی است. برخلاف دزدگیرهای سنتی، دزدگیرهای هوشمند برای اینکه به تنهایی استفاده شوند طراحی نشده‌اند.

این سیستم قادر است از طریق ادغام با سایر دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه، به یک ابزار قدرتمند برای محافظت از اموال و دارایی‌های شما در تمام طول شبانه‌روز تبدیل شود. با نصب این سیستم فرقی نمی‌کند که داخل خانه هستید یا آن طرف دنیا.
در هر صورت طراحی این سیستم به صورتی است که برای مراقبت از محیط فاصله شما با ساختمان اصلا اهمیت ندارد.

به عنوان مثال، در ساختمانی که مجهز به قفل هوشمند است؛ اتصال این مدل دزدگیرها به دوربین‌های مدار بسته ساختمان، باعث می‌شود به محض اینکه سارق وارد ساختمان شد؛ هشداری برای شما ارسال شود.

به این ترتیب می‌توانید با بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته به صورت لحظه‌ای، قفل کردن تمام درب‌ها از راه دور و تماس با پلیس از وقوع سرقت جلوگیری کنید. شما می‌توانید حتی از یک قاره دیگر، با لمس یک دکمه تمام این کارها را انجام دهید.

اگر نمی‌دانید منظور ما از قفل هوشمند چیست و این مدل قفل چه ویژگی‌هایی دارد؛ با جستجوی سوال بهترین قفل اثر انگشتی درب چه ویژگی هایی دارد؟ در اینترنت می‌توانید پاسخ تمام سوالات خود در مورد این ابزار مفید را به دست آورید.

دزدگیر هوشمند چگونه کار می‌کند؟

دزدگیرهای هوشمند از سیگنال‌های رادیویی یا شبکه وای‌فای برای ارتباط با تلفن همراه کاربر جهت اطلاع از اینکه شخصی قصد دارد وارد ساختمان شود استفاده می‌کند.

این سیستم در حقیقت ترکیبی از سنسورهای حرکتی است که در نزدیکی درب ورودی و پنجره‌های نصب شده و وظیفه آنها تشخیص تحرکات در این مناطق و ارسال اعلان به سیستم مرکزی است.

شما می‌توانید این سیستم را طوری تنظیم کنید که از هرگونه ورود غیرمجاز به داخل ساختمان از طریق پیامک، تماس تلفنی یا نوتیفیکیشن ارسالی به تلفن همراه‌تان مطلع شوید. این سیستم‌های هوشمند قابلیت اتصال به مرکز پلیس یا کلانتری را نیز دارند و در صورت ورود سارقان می‌توانند با پلیس تماس بگیرند.

دزدگیر هوشمند ضمن ارسال این اعلان‌ها، همزمان هشدار صوتی خاصی را نیز فعال می‌کند. هاب سیستم در این مدل دزدگیرها همان نقش کنترل پنل را ایفا می‌کند. این قطعه قلب سیستم است و با تمام حسگرهایی که در ساختمان نصب شده‌اند ارتباط دارد.

اطلاعات و داده‌های دریافتی از حسگرها بعد از ورود به هاب تجزیه و تحلیل شده و در صورت احساس خطر، آلارم به صدا در می‌آید و با ارتباط اینترنتی یا رادیویی نوتیفیکیشن یا پیامک خاصی به گوشی کاربر ارسال می‌شود.

سیستم هوشمند دزدگیر برای چه فضاهایی کاربرد دارد؟

این سیستم هوشمند و بدون نقص، تقریبا برای تمام ساختمان‌ها از فضاهای مسکونی گرفته تا محیط‌های اداری و تجاری مفید است و می‌تواند خطر وقوع سرقت را تقریبا به صفر برساند. بنابراین اگر مالک شرکت هستید یا مغازه و فروشگاهی دارید که اموال گران بهایی را در آن نگهداری می‌کنید؛ با نصب این دزدگیر دیگر نیازی نیست اضطراب و استرس ناشی از خطر دزدی را متحمل شوید.

اگر نوع مناسب و استاندارد این محصول را خریداری کنید؛ قادر خواهید بود که حتی از آن طرف دنیا نیز فضای ساختمان محل سکونت یا محل کار خود را رصد کرده و با خیال راحت تعطیلات خود را سپری کنید.

آیا سیستم‌های دزدگیر هوشمند واقعا ایمن هستند؟

اگر مطالبی که موضوع مقایسه قفل کمد الکترونیکی با قفل کمد کلیدی در آنها بررسی شده است را خوانده باشید قطعا می‌دانید که تمام دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند، نسبت به نمونه‌های آنالوگ‌شان بسیار ایمن‌تر هستند.

این قاعده در مورد دزدگیرهای هوشمند نیز صدق می‌کند. اکثر دزدگیرهای هوشمند مدرن که محصول برندهای مطرح دنیا هستند؛ یکی از امن‌ترین راه‌حل‌ها برای جلوگیری از وقوع سرقت محسوب می‌شوند. چرا که این سیستم‌ها هم توسط نخبه‌ترین افراد و مهندسین با تجربه فعال در این صنعت طراحی می‌شوند و هم قادرند با به‌روزرسانی خود از محیط ساختمان در برابر تهدیدات فیزیکی و دیجیتالی محافظت کنند.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در مورد هر دستگاه امنیتی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد این است که ممکن است به دلیل ضعف‌های طراحی و وجود باگ در سیستم، هک شوند. اما مهندسان برای رفع این مشکل نیز از ایده‌ای خلاقانه و بسیار پیشگیرانه استفاده می‌کنند.

بیشتر شرکت‌های تولید کننده سیستم‌های هوشمند، دائما فناوری‌های مورد استفاده در تولید محصول را ارتقا داده و به این ترتیب از مشتریان خود در برابر هکرها محافظت می‌کنند.

99 5

اکثر سیستم‌های دزدگیر هوشمند مدرن و پیشرفته از سیستم عامل‌های مبتنی بر فضای ابری (cloud-based operating systems) استفاده می‌کنند.

از طرفی اپلیکیشن و نرم‌افزار مرکزی آنها مجهز به سیستم به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار و سخت‌افزار برای محافظت از کاربران در برابر تهدیدات جدید امنیتی و سایبری است. این به‌روزرسانی‌های منظم به این معنی است که سیستم می‌تواند به‌طور مداوم به‌روزرسانی شده و با نفوذهای هکرها مقابله کند. این ویژگی باعث می‌شود که احتمال هک شدن سیستم دزدگیر بسیار کم شود.
در صورت قطع شدن اینترنت، چه اتفاقی برای دزدگیر هوشمند رخ می‌دهد؟

خبر خوب این است که بیشتر دزدگیرهای هوشمند مدرن، طوری طراحی شده‌اند که حتی بدون اتصال به اینترنت نیز وظیفه خود را انجام می‌دهند.

البته، در طول مدت قطع شدن ارتباط سیستم با شبکه وای‌فای، نمی‌توانید هشداری را روی تلفن همراه خود دریافت کنید؛ اما حسگرها و آلارم دستگاه همچنان کار می‌کنند و عملکرد این بخش‌ها در سیستم ارتباطی به قطعی اینترنت ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.