کد مطلب: ۴۰۳۶۲۱

طرح برنامه‌ریزی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ویژه پرمشغله‌ها

طرح برنامه‌ریزی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ویژه پرمشغله‌ها

دواطلبان پرمشغله کنکور که دارای زمان محدودی هستند بهتر است ابتدا در یه دوره کوتاه شروع به پیشخوانی دروس نموده تا در مراحل بعدی منجربه سرعت یادگیری بالاتر و فهم سریع‌تر مطالب برای آنها بشود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درصد بالایی از شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری افراد شاغل هستند که به فراخور شغلشان دارای زمان محدودتری برای مطالعه دروس خود هستند. لذا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های داوطلبان کنکور این است که آیا باوجود زمان محدود و درگیر بودن با مواردی همچون شغل‌های تمام‌وقت ویا پاره‌وقت و… میتوان در کنکور موفق شد و رتبه دلخواه را کسب نمود یا خیر؟

کنکور یک مسابقه دو ماراتون است و نه دو سرعت!

بیشتر از آنکه زمان مطالعه شما برای هر یک از دروس کارشناسی ارشد و دروس دکتری اهمیت داشته باشد، این نحوه مطالعه، منبع مورد استفاده و روش برنامه‌ریزی شما برای مطالعه است که تعیین کننده نتیجه نهایی خواهد بود.

قطعا داوطلبی که می‌خواهد تعداد زیادی از منابع اصلی کنکور را مطالعه کند و تست زده و بر آنها مسلط بشود نیازمند زمان زیادی می‌باشد. اما داوطلبانی که به سراغ راه بهینه‌تری رفته و از کاتالیزورها استفاده می‌کنند با صرف زمان کمتر و مطالعه بهینه‌تر، موفق به کسب رتبه دلخواه خود می‌شوند.

توصیه من به دواطلبان پرمشغله کنکور که دارای زمان محدودی هستند ولی به دنبال قبولی در دانشگاه‌های سراسری و کسب رتبه مناسب برای آن هستند به شرح زیر است:

ابتدا در یه دوره کوتاه شروع به پیشخوانی دروس نموده و به صورت روزنامه‌وار فصول اولیه کتاب‌های خود را مطالعه نمایند تا در مراحل بعدی منجربه سرعت یادگیری بالاتر و فهم سریع‌تر مطالب برای آنها بشود.

شناخت منابع کلیدی و سرفصل‌های پرتکرار

تنها یافتن و شناسایی منابع کلیدی کنکور اهمیت ندارد، بلکه نکته مهمتر دانستن سرفصل‌های پرتکرار هستند که می‌تواند متضمن درصد ما در آن درس بشود و مطالعه ما را نتیجه بخش گرداند.

اهمیت کلاس در مسیر مطالعه

کلاس‌های حضوری دکتری و کلاس کنکور ارشد گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند با زمان کمتر، بازدهی بالاتر و جزوه‌هایی که چکیده هوشمندانه‌ای از منابع اصلی کنکور هستند، به قبولی مورد نظر دست پیدا کنند.

در قدم بعدی به سراغ کلاس‌های حضوری کارشناسی ارشد و یا کلاس‌های حضوری دکتری بروند و با استفاده از جزوه‌های خلاصه و کنکوری و یادگیری سبک سوالات کنکور سال‌های قبل و آگاهی از سرفصل‌های پرتکرار و… به طور هوشمندانه دروس اصلی خود را مطالعه کرده و با زدن تست‌های آن درس به تسلط کامل برسند.

سپس برای گرفتن بازخورد در طی این مسیر و استفاده از یک بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق‌تر، در آزمون‌های آزمایشی شرکت نمایند تا علاوه بر تسلط بر دروس، با فضای کنکور، تعداد سوالات، زمان‌بندی مناسب برای هر درس و… آشنا بشوند.

دوره‌های آموزشی دکتری مدیریت بازرگانی و کارشناسی ارشد مدیریت MBA موسسه ماهان:

اگر برای کسب رتبه‌های برتر ارشد به دنبال دوره‌های آموزشی عالی هستید و نیاز دارید تا یک همراه همیشگی و یک مشاور خبره شما را در این مسیر همراهی کند، بهتر است سری به موسسه آموزش عالی ماهان بزنید. ماهان از موفق‌ترین و برترین موسسه‌های کلاس‌های کنکور دکتری و کارشناسی ارشد است که سالیانه رتبه‌های برتر کنکور دکتری را در خود پرورش می‌دهد. یکی از خدمات این موسسه ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان است. ارائه راهکارهای نوین مطالعه، ایجاد انگیزه در دانشجو و کاهش استرس آنان از وظایف اصلی مشاورین ماهان است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت رسمی موسسه ماهان مراجعه کنید..

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.