کد مطلب: ۵۸۶۷۰۶

تکذیب طرح تحول سربازی

تکذیب طرح تحول سربازی

دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه، خبر تغییر در خدمت سربازی را تکذیب کرد. چندی پیش توئیتی مجعول منتسب به رئیس این نهاد، از بررسی طرح تحول سربازی خبر داده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش خبر طرح تحول خدمت نظام وظیفه در صفحه شخصی منتسب به مصطفی رستمی نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه منتشر شد.

دفتر این نماینده در این مورد توضیح داد: حجت‌الاسلام رستمی هیچ صفحه شخصی در شبکه‌های اجتماعی ندارد و خبری که به نام ایشان در این صفحه منتشر می‌شود، جعلی است ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

توئیت مجعول چه ادعایی داشت؟

به گزارش تجارت‌‏‌نیوز ، در صفحه مجعول منتسب به مصطفی رستمی آمده بود: با درایت مقام معظم رهبری و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، طرح تحول دوره خدمت نظام وظیفه در دستور کار قرار گرفته است. انشالله بزودی جزییات این طرح تحول اعلام خواهد شد.

سربازی

قانون نظام وظیفه

بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳/۰۷/۲۹ دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در‌ اجرای این وظیفه کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون می‌ باشند و هیچ فرد‌ مشمول خدمت وظیفه عمومی را جز در موارد مصرحه در این قانون نمی‌ توان از خدمت معاف کرد.

تبصره ۱ - با توجه با اصل ۱۵۱ قانون اساسی واحد بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موظف است در اسرع وقت امکانات آموزش‌ نظامی اتباع اناث دولت جمهوری اسلامی ایران را با رعایت کلیه موازین شرعی فراهم نماید. این آموزش برای اناث الزامی نیست.

تبصره ۲ (اصلاحی ۰۳ˏ۰۸ˏ۱۳۶۶)- وزارت آموزش و پرورش موظف است با همکاری نیروهای مسلح آموزشهایی را که زمینه ساز آمادگی دفاعی است طبق موازین اسلامی‌ در برنامه‌ های آموزشی مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان پیش بینی نماید. این آموزش برای دختران تنها در زمینه‌ های دفاع غیر نظامی خواهد بود.

ماده ۱ مکرر (الحاقی ۲۲ˏ۰۸ˏ۱۳۹۰)ـ در این قانون عبارت اختصاری به شرح زیر جایگزین عناوین کامل آنها می‌گردد:

۱ ـ فرماندهی کل به جای مقام معظم فرماندهی کل قوا ۲ ـ ستاد کل به جای ستاد کل نیروهای مسلح ۳ ـ نیروهای مسلح به جای ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمانهای وابسته، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمانهای تابعه ۴ ـ ارتش به جای ارتش جمهوری اسلامی ایران ۵ ـ سپاه به جای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۶ ـ وزارت دفاع به جای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

۷ ـ وزارت علوم به جای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۸ ـ وزارت بهداشت به جای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۹ ـ سازمان به جای سازمان وظیفه عمومی

۱۰ ـ کارکنان وظیفه به جای افسران وظیفه، درجه داران وظیفه و سربازان عادی وظیفه

متن کامل قانون را اینجا بخوانید.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.