کد مطلب: ۵۲۲۰۳۹

سعیدیانفر مطرح کرد:

جزئیات طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰

جزئیات طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰

مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران، جزئیات طرح‌های ترافیکی در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد و گفت: محدوده طرح ترافیک هیچ تغییری نکرده است و در اولین روزی که در سال آینده طرح ترافیک را اجرا کنیم تعرفه‌های ۱۴۰۰ را در همه مجوزها و سهمیه‌ها اعمال خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عمار سعیدیانفر، مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران در مورد جزئیات اجرای طرح‌های ترافیکی در سال۱۴۰۰ گفت: در ابتدا لازم است بگویم که درباره ساعت اجرای طرح ترافیک تابع شورای ترافیک شهر تهران و ستاد ملی کرونا هستیم و تصمیمات آنها در مورد ساعت اجرای طرح برای ما لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری تهران از محل طرح ترافیک در سال جاری تا یک ماه گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش داشته است، افزود: برخی تصور می‌کنند که هدف شهرداری از اجرای طرح‌های ترافیکی کسب درآمد است اما کاهش حدود ۶۰ درصدی درآمدها در سالجاری تاکیدی بر رد ادعاهاست.

سعیدیانفر در مورد جزئیات اجرای طرح ترافیک در سال آینده گفت: محدوده طرح ترافیک هیچ تغییری نکرده است و در اولین روزی که در سال آینده طرح ترافیک را اجرا کنیم تعرفه‌های ۱۴۰۰ را در همه مجوزها و سهمیه‌ها اعمال خواهیم کرد و این امر درباره همه تعرفه‌های افراد سهمیه‌بگیر و عادی اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار سهمیه‌های سال ۹۹ تا زمان تخصیص سهمیه جدید برقرار است، ادامه داد: براساس مصوبه شورای شهر تهران قیمت پایه مجوز طرح ترافیک ۳۵ هزار تومان است اما فردی که دارای معاینه فنی برتر باشد و ساعت غیراوج در محدوده طرح ترافیک تردد کند، می بایست ۲۰ هزار و ۵۸۰ تومان پرداخت کند، اما فردی که خودرواش دارای معاینه فنی عادی است و در ساعت پیک وارد طرح شود باید ۶۳ هزار تومان بپردازد.

به گفته سعیدیانفر، ۵ شنبه‌ها نیز مانند سنوات گذشته طرح ترافیک اجرا نمی‌شود و تنها طرح کاهش آلودگی هوا در شهر اجرایی می‌شود.

وی در مورد تغییرات اجرای طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰ نیز با تاکید بر اینکه با توجه به مصوبه شورای شهر، بسته‌های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه برای شهروندان با کمی تخفیف در نظر گرفته‌ایم، افزود: برهمین اساس شهروندان می‌توانند با توجه به نوع خودرو و میزان تردد در محدوده طرح، بسته مورد نظر را رزرو کنند که قطعا برایشان مقرون به صرفه خواهد بود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان می توانند با رزرو طرح متناسب با وضعیت خودرو و زمان تردد، تعرفه کمتری پرداخت کنند، ادامه داد: شهروندان دقت داشته باشند که اگر یک فرد بدون رزرو مجوز وارد طرح ترافیک شود ما بدون محاسبه نوع معاینه فنی و ساعت ورود، بیشترین مبلغ ورود به طرح را برای او محاسبه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: شورای شهر برای برخی اقشار همچون خبرنگاران، بیماران خاص، معلولین، ایثارگران، آژانس‌ها و تاکسی‌های تلفنی سهمیه در نظر گرفته و تا زمانی که سهمیه ۱۴۰۰ را دریافت نکنند، مجوزهای سال ۹۹ آنها اعتبار دارد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.