کد مطلب: ۲۵۸۰۹۹

طرح تولید پوشاک روستاییان از آذرماه سال جاری آغاز می‌شود

طرح تولید پوشاک روستاییان از آذرماه سال جاری آغاز می‌شود

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از آغاز تولید پوشاک در مناطق محروم و روستایی در طرح تولید پوشاک از آذرماه سال جاری خبر داد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از آغاز تولید پوشاک در مناطق محروم و روستایی در طرح تولید پوشاک از آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرشاد مقیمی با اشاره به تفاهم‌نامه صورت گرفته بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان برنامه و بودجه و بانک کشاورزی اظهار کرد: پس از امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه تولید پوشاک در مناطق محروم و روستایی ساختار طرح نیز مشخص و قرار شد تولیدکننده روستایی همراه با شرکت پشتیبان استانی و شرکت پشتیبان ملی کار خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: در این طرح قرار بر این شده روستاییان فقط در مقوله دوخت پوشاک اقدام کنند و هیچ دغدغه‌ای در ارتباط با تامین مواد اولیه و بازار فروش نداشته باشند تا بدین ترتیب مشارکتی ملی در تامین بازار ۱۲ میلیارد دلاری پوشاک کشور شکل بگیرد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به فعالیت شرکت پشیتبانی و استانی شرکت پشتیبانی ملی در طرح توسعه تولید پوشاک در مناطق محروم و روستایی بیان کرد: قرار شده شرکت پشتیبان استانی موضوعات برش کاری با تجهیزات روز، تامین مواد اولیه، جمع آوری، شست‌وشو، بسته بندی و فروش را انجام دهد و شرکت پشتیبان ملی نیز به مباحثی نظیر تحقیقات میدانی، طراحی لباس و مد، برندسازی، بازارسازی در داخل و خارج کشور، نظارت و ایجاد فروشگاه زنجیره ای برای فروش بپردازد.

وی با اعلام اینکه روستاییان از آذرماه سال جاری تولید پوشاک را به صورت سازمان‌دهی شده آغاز می‌کنند و در بهمن‌ماه محصولات تولید شده روانه بازار می‌شوند، گفت: باید بدانیم که بازار پوشاک در کشور معادل ۱۲ میلیون دلار است و طی چند سال آینده تا ۲۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت؛ بنابراین باید در راستای تامین بخش عمده‌ای از این ظرفیت گام برداریم.

تفاهم‌نامه طرح تولید پوشاک در مناطق محروم و روستایی بین بانک کشاورزی، سازمان برنامه و بوده و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دستور کار قرار گرفت و به تازگی ساختار اجرای این طرح تعیین شده است.

گفتنی است؛ سرانه صادرات پوشاک در ایران معادل ۸۹ سنت است، در حالی‌که این نرخ در کشورهای چین و ترکیه به ترتیب معادل ۸۰ و ۱۴۰ دلار است و حداقل انتظار این می‌رود که سرانه سالانه صادرات پوشاک ایران به ۴۰ دلار برسد. یکی از مسائلی که موجب در دستور کار قرار گرفتن طرح توسعه تولید پوشاک در مناطق روستایی و محروم شده این است که صنایع پوشاک از مزیت بسیار بالایی در کشور برخوردار هستند و با تخصیص تسهیلات و رفع موانع موجود می‌توان بخش قابل توجهی از پوشاک را توسط تولیدکنندگان داخلی تامین کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.