کد مطلب: ۶۳۹۹۶۳

زمان از سرگیری طرح هفتگی فروش خودرو

زمان از سرگیری طرح هفتگی فروش خودرو

در راستای اجرای طرح‌های فروش هفتگی خودروسازان، پس از آنکه در هفته پایانی اسفندماه آخرین طرح‌ فروش خودروسازان در سال ۱۴۰۰ اجرا شد، ادامه روند برگزاری طرح‌های فروش به پس از تعطیلات نوروز موکول شده است و طی دو هفته نوروز طرحی اجرا نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایسنا ، اولین گام طرح‌های فروش خودرو و تعیین مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی، از هفته ابتدایی خردادماه سال ۱۳۹۹ برداشته شد.

این شیوه فروش محصولات خودروسازان با تصمیم اتخاذشده در جلسه کمیته خودرو با عرضه ۲۵ هزار دستگاه خودرو آغاز شد و تا هفته پایانی اسفندماه ۱۴۰۰ ادامه داشت.

اواخر آذر ماه سال گذشته، پس از حدود یک ماه بحث و بررسی بر سر "افزایش قیمت خودروهای داخلی آری یا نه؟ " مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ توسط ستاد تنظیم بازار به عنوان متولی امر قیمت‌گذاری خودروها، تصویب و به خودروسازان ابلاغ شد. براین اساس ۱۸ درصد افزایش قیمت خودروها اعمال شد.

پیش از اعمال قطعی افزایش قیمت خودروها، در مقطعی که قیمت‌ محصولات خودروسازان بنابر تصمیمات دولت، به قیمت‌های قبلی بازگشت و مسئولیت تصمیم‌گیری برای قیمت خودروهای داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، خودروسازان هم اجرای هفتگی فروش‌های فوق‌العاده را در گرو اصلاح قیمت‌ها دیدند و برای مدتی (از زمان لغو افزایش قیمت تا صدور مجدد افزایش قیمت) طرح فروش فوق‌العاده‌ای برگزار نکردند.

اما مدیران خودروساز قول دادند که به شرط اصلاح قیمت محصولات، در راستای راهبرد اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت و عمل به تعهد خود به وزیر صمت، برنامه افزایش تولید و عرضه را محقق کرده و به صورت هفتگی برنامه‌های فروش فوق‌العاده محصولات خود را اجرا کنند.

براین اساس پس از آنکه قیمت‌ محصولات خودروسازان مشمول افزایش قیمت ۱۸ درصدی و قیمت‌های جدید اعلام شد، هر یک از این دو خودروساز به صورت جداگانه یک روز را برای عرضه و فروش محصولات خود به صورت هفتگی در نظر گرفتند.

این روند فروش هفتگی تا آخرین هفته از اسفندماه ۱۴۰۰ و به مناسب اعیاد شعبانیه ادامه داشت اما با توجه به اینکه در اولین هفته از سال جدید، طرحی برگزار نشد و با توجه به اینکه در اولین هفته از سال ۱۴۰۰ ( هشتم فروردین ۱۴۰۰) نخستین فروش فوق‌العاده خودرو در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، ایسنا موضوع را از دو خودروساز پیگیری کرد که آیا در ایام تعطیلات نوروز امسال هم طرح فروشی اجرا خواهد شد یا خیر؟

ایران‌خودرو و سایپا هریک به‌صورت جداگانه اعلام کردند که ادامه روند طرح‌های فروش‌ پس از پایان تعطیلات نوروز خواهد بود و آن‌ها طی دو هفته ابتدایی سال جاری طرح فروشی نخواهند داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منتظر هستن قیمت ها رو ببرن بالا پژو پارس های جدیدکه همون داستان چراغ و رودری با یه دستمال کاغذی با عنوان پلاس و قیمت خیلی خیلی بالاتر
    واسه همین هم تولید سمند و پژو رو متوقف کردن
    به زودی جای پارس های قبلی رو میگیره با توجه به قیمت سورن پلاس و رانا پلاس و دنا و دنا پلاس به زودی دنا رو هم متوقف میکنن تولیدش رو قیمت پارس های مثلا جدید هم بالای ۲۰۰میلیون در کارخانه خواهد بود همه اینها اما و اگر است به امید توافق در برجام
    در صورت عدم توافق در مذاکرات
    که دیگه خیال همه واسه خرید راحت میشه چرا که امکان خرید خودرو برای کارمند و کارگر و خیلی از مردم میسر نخواهد بود خودرو ساز های داخلی هم تو فکر تولید توک توک هستن همون موتور ۳چرخ ها تمام این گزینه ها روی میز خودرو ساز ها است اینها رو دیدم و شنیدم از خود مسئولین بخاطر شغلی که دارم
    ای کاش میتونستیم اسناد و مدارک رو برای رسانه ها ارسال کنیم تا مردم بفهمن پس پرده چه خبره
    اما همکارانمان که بعضا اطلاع رسانی کردن بدجور مشکل دار شدن
    در رابطه با حذف قرعه کشی هم کله گنده های زیادی مخالف هستن اینها میگن تا روشن شدن تکلیف مذاکرات قرعه کشی ادامه دار باشه با این امتیاز به خودرو ساز که قیمت ها رو با پلاس سازی بالا ببرن که صمتی ها هم زیر سوال نرن
    قرار داد خرید لوازم یدکی چینی بیکیفیت هم تا آخر ۴۰۲پا برجا است پس تا دو سال دیگه در بهترین شرایط هم از دست اجناس بیکیفیت چینی در خودرو سازی مردم خلاص نخواهند شد
    شاید اینجا جاش نباشه اما مشکل خوراک دام و گندم مصرف انسانی هم داره شدید میشه
    اتفاقات بزرگی در حال شکل گیری است که به شکست اقتصاد کشور منجر خواهد شد اگر همین روند ادامه دار باشه خداوند خودش مردم و کشور ما رو حافظ باشه انشالله

  • 6037997401467650

    سلام خوبین دوستان عزیز هرکسی میتونه کمک کنه توی ایام عید کارگر ساده هستم حتی ده هزار کمک کنید تشکر

    • ناشناس

      خیلی زرنگی ?

  • ناشناس

    هیج کس نمیخره

  • ناشناس

    کسی دیگر تابوت مرگ و خودروی غیر استاندارد نمی گیرد ۰

    • مهدی

      مخصوصا خودتون نفر اول صف نیستین?

  • ناشناس

    سلام ،آیا طرح مادران دو فرزندی هم اعمال میشود یا خیر؟

  • ناشناس

    خودرو سازها طوری تبلیغ می کنند که انکار ماشینهای تولیدشان مشابه بنز هستند . ماشینهای بی کیفیت بنام ارابه مرگ که بعلت عدم امکان رقابت با تولیدات خارجی هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت هیچوقت اصلاح شدنی نیستند و مسئولین مربوطه با دروغهایی که سر هم می کنند و با دلال پروری قیمت کارخانه و بازار را متفاوت نگه می دارند و بیچاره مردم را با ما تخفیف خودرو ساز به خریدار گول می زنند . و برادران چینی هم هر چه قطعات اشغال هست تحویل ما می دهند شما یک قطعه مکنت تولید شده توسط چین برای ژاپن را با قطعه تولید شده برای ایران را از نظر کیفیت مقایسه کنید تفاوت از زمین تا آسمان است. و هیچ کنترلی هم برای اجناس وارد شده وجود ندارد .