کد مطلب: ۶۵۸۲۷۸

بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی برای هوشمندسازی نانوایی‌ها

بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی برای هوشمندسازی نانوایی‌ها

مدیر طرح هوشمندسازی نانوایی‌های کشور گفت: انتظار می‌رود با اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی‌ها علاوه بر عدم قاچاق آرد، شاهد جلوگیری از هدر رفت ۴ میلیون تن نان نیز باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر طرح هوشمندسازی فروش نان از هزینه ۹۰۰ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات هوشمندسازی فروش نان خبر داد.

بر اساس گزارش تسنیم ، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی عصر شنبه در جلسه طرح هوشمندسازی نانوایی‌ها گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی‌ها در سطح استان خراسان شاهد افزایش کیفیت نان، رقابت‌پذیری نانوایی‌ها و جلوگیری از قاچاق آرد خواهیم بود.

حسین‌نژاد افزود: علاوه بر جلوگیری از قاچاق آرد، تجهیز تمام نانوایی‌ها به کارت خوان، تغییر نکردن قیمت نان و محدود نبودن تعداد خرید نان را شاهد خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: در این روش نانوا، آرد را با قیمت واقعی دریافت می‌کند. سپس به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه می‌گیرد.

همچنین به هیچ عنوان موضوع سهمیه‌بندی در این طرح مطرح نشده است.

صادقی، مدیر طرح هوشمندسازی نانوایی‌های کشور نیز گفت: برای پیشبرد اجرای این طرح ۹۰۰ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر حذف قاچاق آرد، شاهد جلوگیری از هدر رفت چهار میلیون تن نان خواهیم بود.

دیجیاتو نیز گزارش داد، در طرح «هوشمندسازی یارانه نان» نزدیک به ۷۰۰ دستگاه کارتخوان مخصوص نان در نانوایی‌های زنجان نیز نصب شده است.⁣

روش اجرای هوشمندسازی فروش نان

دولت به نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد می‌دهد اما در ازای فروش نان به نانوایی یارانه می‌دهد. قیمت نان در این طرح هیچ تغییری نمی‌کند و محدودیتی هم در تعداد خرید نان وجود ندارد.

همچنین در هنگام پرداخت پول نان توسط خریدار، مابقی پول همان لحظه از حساب دولت به حساب نانوا واریز می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان هم بر این باور است که این طرح در جلوگیری از ایجاد رانت و قاچاق آرد بسیار موثر است.

علاوه بر آن همچنان امکان دور زدن طرح وجود دارد. این طرح در حال حاضر فقط در استان زنجان اجرایی شده و همچنان در پایتخت و دیگر استان‌ها اجرایی نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.