کد مطلب: ۳۰۷۱۲۳

طرح کمیسیون امنیت ملی برای جذب بیشتر سرمایه ایرانی‌های خارج از کشور

طرح کمیسیون امنیت ملی برای جذب بیشتر سرمایه ایرانی‌های خارج از کشور

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه طرحی در این کمیسیون برای برداشتن موانع‌ موجود بر سر راه سرمایه گذاری و فعالیت‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور خبر داد.

حشمت‌الله فلاحت پیشه اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی در حال تهیه طرحی برای اصلاح ماده ۹۸۹ قانون مدنی است، این ماده درباره‌ی افراد دو تابعیتی است اما قیدی در آن آورده شده که تاکنون باعث جلوگیری از ورود اموال ایرانی‌های خارج از کشور به داخل، مایوس شدن آنها و عدم سرمایه گذاری در ایران شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز،به گفته‌ی وی طبق ماده ۹۸۹ قانون مدنی اموال غیر منقول ایرانی‌های دو تابعیتی به فروش می‌رسد البته اغلب این موضوع اجرایی نشده است اما اثرات منفی خود را به جای گذاشته به طوری که دو تابعیتی ها به رغم داشتن عرق به ایران نمی‌توانند در داخل کار کنند.

فلاحت پیشه توضیح داد: قرار است ابتدا این طرح در کمیته‌ی روابط خارجی کمیسیون با حضور اعضای دیگر کمیسیون به خصوص آن دسته از افرادی که تحقیق و تفحص از دو تابعیتی ها را انجام داده‌اند طراحی و آماده شود. آقای کریمی قدوسی نیز در این کمیته برای تهیه طرح حضور پیدا می‌کند چون حساسیت این نمایندگان درباره‌ی حضور دو تابعیتی‌ها در مراسم دولتی بود و الا حساسیتی درباره‌ی فعالیت‌های مالی و اقتصادی دو تابعیتی وجود ندارد. لذا تهیه کنندگان تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها هم به دنبال تهیه این طرح هستند تا راه سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور باز شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که درآمد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور طبق برآوردها تا حدود دو هزار میلیارد دلار می‌رسد، گفت: اگر بخش کمی از این درآمدها جذب سرمایه گذاری در ایران شود مشکلات زیادی را حل خواهد کرد. امیدواریم با این کار اساسی بتوانیم علاوه بر جذب سرمایه، اعتماد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور را فراهم کرده و دیگر مانعی بر سر فعالیت آنها در داخل نباشد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.