کد مطلب: ۴۲۵۸۳۹

طلاق هم سهمیه بندی شد

طلاق هم سهمیه بندی شد

براساس اعلام رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق، از امروز شنبه پنجم بهمن ۱۳۹۸، در دفترهای ازدواج و طلاق سراسر کشور ثبت طلاق سهمیه‌بندی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی مظفری، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: از امروز شنبه پنجم بهمن ۱۳۹۸، در دفترهای ازدواج و طلاق سراسر کشور ثبت طلاق سهمیه‌بندی شده است. برای مبارزه با فساد، از این‌ پس در هر یک از دفترها، ثبت طلاق سقف معینی دارد.

با درخواست کانون سردفتران ازدواج‌ و طلاق و موافقت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه برای ثبت طلاق در هر یک از دفاتر طلاق محدودیت و سقف معینی تعیین شد.

بر این اساس برای ثبت طلاق در هر استان با توجه به میزان جمعیت سقفی تعیین شده است و دفترخانه‌های طلاق مجاز به ثبت طلاق بیشتر از حد مجاز نیستند.

این طرح از امروز شنبه (۵ بهمن ماه) در سراسر کشور اجرا می‌شود.

براین اساس میزان ثبت طلاق در دفترخانه‌های طلاق استان‌های مختلف به شرح ذیل است:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • وکیل دادگستری

    این طرح ربطی به کاهش آمار طلاق نداره. این طزح میگه هر دفتر خانه توجه کن هر دفترخانه در هر استان مجاز به ثبت تعداد محدودی طلاق هست تا بقیه دفترخونه ها هم بتونن از درآمد ثبتی برخوردار بشن. هیچ ربطی به کاهش خود اصل طلاق نداره و برای جلوگیری از مافیای ثبت هست که در تعدادی از دفترخانه های کشور ایجاد شد

  • دلواپس

    برای رفع مشکل« زدوبند صاحبان محضر » راه دیگری نبود که اینطور غیرکارشناسانه-باناشی گری،بخشنامه صادرکردید!؟
    مگرازدواج وطلاق هم دستوری وبخشنامه ای است!
    باابروی مادرادررسانه های خارجی نبرید.
    قوه قضائیه درزمان مدیریت حاج آقا رئیسی چندتا تحول جالب ومناسب داشته،آنهادستوری وبخشنامه ای بودند چون راهکاربرای همکاران قضایی است واما برای خانواده ها نمیتوان بابخشنامه رفع مشکل کرد.یعنی چی که برای دفترخانه ها«سهمیه»دادین!؟
    مگراین کالا ویا سوخت مصرفی خانوارهاست!.

  • ناشناس

    به نظرمن فقط بایدمشاوره های قبل طلاق اجباری بشن وحرفهای تأثیرگذاری زده بشه توی جلسات مشاوره والااین کاراآمارطلاق روپایین نمیاره یعنی چیزی به عنوان طلاق توافقی وجودنداشته باشه من خودم به اجباردارم توافق میکنم که همسرم فقط میخوادطلاق بده ولی چون بلاتکلیف منورهاکرده مجبورم توافق کنم

    • ناشناس

      عزیزم اگه تو کشوری ک فقط اسم مرد مهمه همه جا این توافقی رو هم بردارن ی زن چجوری بتونه طلاق بگیره…

  • مینا

    خجالت بکشید شرم اوره .
    مردم ایران نابود شدن توی شهرستان کوچکی مثل نیشابور محل سکونت من انقدر فساد میبینم خدا میدونه اینجا دنیایی دیگست چرا مرد ها و زنا اینجوری شدن من ۲۵ سالمه و درک این قضایا سخته برام هم جنسای من انقدر بی بندوبار اصلا نمیدونم چی بگم سراسر وجودم غمه از این همه خیانت مردا و زنها ب هم نمیدونم علت اصلی چیه واقعا اما خداروشکر مادرم درست تربیتم کرده ذاتم قبول نمیکنه ب دوست خودم همسایه خودم فامیل خودم خیانت کنم اینجا خیلی راحته برا بقیه کاش بشه زودتر برم ازین شهر