خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۲۲۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش طلای قسطی با شرط و شروط / فروش طلای قسطی قانونی است؟

فروش طلای قسطی با شرط و شروط / فروش طلای قسطی قانونی است؟

طلافروشان این بار به شرط آن که طلای قدیمی خودتان را در صندوق‌شان امانت بگذارید به مردم طلای قسطی می‌فروشند. آیا فروش طلای قسطی قانونی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلافروشان این بار به شرط آن که طلای قدیمی خودتان را در صندوق‌شان امانت بگذارید به مردم طلای قسطی می‌فروشند. یعنی مردم به اندازه‌ای در گاو صندوق‌شان طلا خریدند و سرمایه‌گذاری کردند می‌توانند طلای جدید بخرند!

در همین مورد رئیس اتحادیه فروشندگان طلای کرج به تجارت‌نیوز گفت: فروش اقساطی طلا به طور کلی قانونی نیست. اینکه طلافروش به ازای فروش طلای خود شرط و شروط می‌گذارد و می‌گوید طلای اندوخته خود را به شرط ضمانت به ما بدهید چه ضمانتی وجود دارد که بعد از تسویه حساب طلاهای قدیمی به صاحبان سرمایه باز گردد؟

مسعود ضرابی توضیح داد: اینکه گفته می‌شود مردم به ازای طلاهای اندوخته خود به برخی طلافروشان و مصنوعات طلای جدید آن هم به شکل قسطی می‌توانند بخرد، این اقدام نوعی کلاهبرداری است.

او ادامه داد: باید هویت این واحد صنفی مشخص شود. قطعا طلافروشان شناسنامه‌دار طلا را قسطی نمی‌فروشند. چرا که به ازای فروش طلای قسطی باید سود کلانی از مردم دریافت کنند که این اقدام هم به دلیل نوسان قیمت طلا صرفه اقتصادی ندارد.

فروش طلای قسطی منطقی نیست

ضرابی گفت: اینکه یک طلافروشی به ازای فروش طلای قسطی از مردم طلای قدیمی آنها را دریافت می‌کند این اقدام منطقی نیست. همان طور که فروشنده طلا به ازای فروش طلای قسطی از مردم چک دریافت نمی‌کند و اعتمادی ندارد این بی اعتمادی باید برای مردم سوال باشد.

این فعال صنفی گفت: این واحد صنفی چنانچه در نظر دارد تا در این شرایط گرانی‌ها به مردم خدمت‌رسانی کند به ازای دریافت طلاهای قدیمی مردم می‌توانست از آنها چک دریافت کند. چنانچه طلاهای مردم در صندوق این واحد صنفی به سرقت برود چه تضمینی برای برگشت طلاهای قدیمی مردم وجود دارد؟

ضرابی بیان کرد: این طلافروشی ممکن است غیر مجاز و بدون پروانه باشد و بخواهد طلاهای مردم را سرقت کند به مردم توصیه می‌کنیم به این واحدهای صنفی اعتماد نکنند. چرا که در این شرایط بهتر است طلا نقدی خریده شود.

او گفت: چنانچه مردم با اندک پول قصد سرمایه‌گذاری دارند بهتر است طلای قدیمی خود را نقدا بفروشند و به ازای آن طلای جدید بخرند.

پیش‌تر به دلیل افزایش قیمت فلز زرد فروش طلا برای عروس هم قسطی شد.

برای مطالعه بیشتر خبر خرید طلای عروس قسطی شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.