کد مطلب: ۴۹۴۷۳۸

آخرین خبرها از طوفان ۸۵ کیلومتری در مازندران

آخرین خبرها از طوفان ۸۵ کیلومتری در مازندران

بارش شدید باران در سراسر مازندران به دلیل وقوع طوفان ۸۵ کیلومتری در این استان، از صبح امروز جمعه هفتم آذرماه آغاز شده و با توجه به شدت و سرعت این باد و باران، خسارت‌های نیز ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به ورود سامانه بارشی و میزان خسارت در این استان، اظهار کرد: از صبح جمعه ۷ آذر طوفانی با شدت ۸۵ کیلومتر بر ساعت استان را در برگرفت که منجر به شکستن شاخ و برگ و ریشه کن شدن درختان شد.

وی افزود: به علت شکستن درختان و مشکلات به وجود آمده قطعی برق در نکا، قائمشهر، ساری و بابل را شاهد بودیم که در حال حاضر ۹۰ درصد برق شهرها متصل شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران خاطرنشان کرد: آب شرب روستاهای جویبار، سیمرغ و بهنمیر نیز به علت قطعی برق، قطع شده بود که در حال حاضر وصل شده است و آب در مدار جریان دارد.

احمدی با اشاره به خسارت باغ‌ها و محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: در شهرستان جویبار تاکنون ریزش مرکبات بر اثر طوفان بارندگی رخ داده و در شهرهای دیگر نیز از جمله قائم‌شهر و غیره نیز خسارات احتمالی در باغ‌های مرکبات در دست بررسی است.

وی گفت: بیشترین باران در غرب استان در شهرستان تنکابن با ۴۰ میلیمتر، در جواهرده نیز بارش برف ۴۰ سانتی‌متری گزارش شده و در سوادکوه نیز بارش برف داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان‌ مازندران خاطرنشان کرد: سردترین شهر استان مازندران سیاه بیشه با منفی ۲ درجه و آلاشت سوادکوه نیز از شهرهای استان بودند و دمای هوا قائم شهر و ساری نیز ۱۵ و ۱۳ درجه گزارش شده؛ این سامانه بارشی تا امشب در استان خواهد بود و از شب شنبه در ارتفاعات شاهد بارش خواهیم بود.

قطعی برق در ۶۰ نقطه مازندران

مهدی رازجویان معاون امور عمرانی استانداری مازندران اظهار کرد: در ۶۰ محدوده‌ استان دچار قطعی برق بودیم که عمده قطعی برق به دلیل شکستن شاخ و برگ بوده که منجر به پارگی سیم‌ها شد.

وی گفت: در حال حاضر برای راه ها شهری و روستایی مشکلی گزارش نشده است.

ترافیک روان در مازندران

علیرضا قدمی رئیس پلیس راه استان مازندران نیز اظهار کرد: در حال حاضر محورهای استان کم تردد و خلوت است و با توجه به محدودیت های کرونایی تردد به سهولت انجام می‌شود.

وی افزود: در محورهای مواصلاتی ریزش برف و باران را شاهد هستیم و خوشبختانه ریزش کوه تاکنون گزارش نشده است.

رئیس پلیس راه استان مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های مواصلاتی باز و ترافیک در صورت روان گزارش شده است.

قدمی افزود: با توجه به شرایط جوی در محور کندوان بارش برف را شاهد هستیم که وسایل نقلیه باید مجهز به زنجیر چرخ باشند و در صورت تداوم بارش برف ممکن است برخی محورها مسدود شود.

بابل؛ کانون قطعی برق در مازندران

فرامرز سپری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران نیز خاطرنشان کرد: به علت طوفان صبح روز جمعه، شاهد قطعی برق در شهرهای استان مازندران بودیم.

وی افزود: بیشترین خاموشی‌های مازندران، در شهرهای ساری، بابل و قائم‌شهر بوده و کانون خرابی در بابل بوده است، همچنین در جویبار، بابلسر، گلوگاه و آمل نیز خاموشی‌های گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران خاطرنشان‌کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با معاونت عمرانی استانداری مازندران انجام شد مقرر شد شاخ و برگ درختان هرس شود.

سپری گفت: پروژه‌های بحث تغییر سیم به کابل باید با همکاری شهرداری‌ها در دستور کار قرار بگیرد و در صورت همکاری شهرداری‌ها، تفاهم نامه‌ای در این باب منعقد می‌شود تا در حوادث غیرمترقبه دیگر شاهد پارگی سیم و قطع برق در سطح استان نباشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهرام

    در منطقه ما بابل به علت باران و باد شدید مدتی برق قطع شد ولی زود وصل شد.تا ظهر روز جمعه هم بارانی بود.با سپاس از تجارت نیوز از پوشش این خبر.