کد مطلب: ۳۲۱۸۷۹

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به ۴ هزار مگاوات می‌رسد

ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به 4 هزار مگاوات می‌رسد

‌معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با جذب بخش خصوصی و همراهی مسئولان ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به 4 هزار مگاوات می‌رسد.

همایون حائری عصر ‌روز شنبه در آئین افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در قم با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها در تولید برق از انرژی‌های پاک به جای فسیلی، عنوان کرد: حرکتی در جهت تولید برق از انرژی‌های پاک به ویژه خورشیدی در وزارت نیرو آغاز شده است که تا پایان دولت دوازدهم نیز تداوم دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز،معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: با جذب بخش خصوصی و همراهی مسئولان ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به 4 هزار مگاوات می رسد.

وی تصریح کرد: رویکرد صنعت برق در تولید برق استفاده از انرژی‌های نو و افزایش ظرفیت دو برابری نسبت به قبل است.

حائری بیان کرد: تا پایان سال 95 ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی به میزان 250 مگاوات بود و در سال 96 به 500 مگاوات رسید و تا پایان امسال تا 1000 مگاوات خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: نیروگاه‌های اتمی، آبی، بادی و خورشیدی از ظرفیت‌ای مهم در تولید انرژی‌های پاک است و بخش بخار سیکل ترکیبی نیز یکی دیگر از بخش‌ها است که سالانه 35 میلیارد کیلووات ساعت از بخش بخار سیکل ترکیبی استفاده می‌شود.

انرژی‌های پاک سهم 21 درصدی در تولید برق کشور دارد

حائری عنوان کرد: انرژی‌های پاک سهم 21 درصدی در تولید برق کشور دارد که رو به افزایش است و برآنیم به رقم 30 درصد برسد.

وی با اشاره به جایگاه صرفه‌جویی در مصرف برق در توسعه کشور تصریح کرد: با تغییر ساعت کار ادارات با همراهی استانداران 2 هزار مگاوات صرفه‌جویی شد که به میزان 3 میلیارد یورو است و این تحول در اقتصاد ملی نقش مهمی داشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد: در ایران ظرفیت‌های مهمی در تولید برق خورشیدی وجود دارد و البته بهترین راندمان تولید برق انرژی نیز در زمان پیک مصرف است.

وی گفت: در کشور 22 هزار مگاوات در پیک تابستان مصرف برق داریم که در این خصوص استفاده از انرژی‌های نو ارزش افزوده خوبی به همراه دارد.

نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در قم افتتاح شد

نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 10میلیون یورو در جاده کوه سفید قم افتتاح شد.

بنابرگزارش، ابراهیم خوش گفتار مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر ‌هم در این جلسه‌ عنوان کرد: این نیروگاه در شرایط نامی دارای ظرفیت 10 مگاوات در تولید برق است.‌ این پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر 10 میلیون یورو و در 20 هکتار زمین به بهره‌برداری رسید.

خوش گفتار بیان کرد: نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در قم ظرفیت 200 نفر اشتغال زایی به طور مستقیم و 700 نفر غیر مستقیم را دارد.

وی اظهار کرد: این پروژه با همراهی مسئولان به خوبی پیش رفت و نشان داد قم ظرفیت لازم برای حضور سرمایه‌گذاران را دارد اگر چه در رابطه با تخصیص زمین و قیمت ارز در عملیاتی شدن پروژه‌ها با چالش‌هایی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر بیان کرد: این پروژه وارد مدار شده و سومین نیرگاه در سطح کشور به شمار می‌رود که امسال به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از افتتاح نیروگاه خورشیدی در اصفهان و یزد این طرح در قم به بهره‌برداری رسیده است و چهارمین نیروگاه خوشیدی در سال جاری در یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

خوش گفتار تصریح کرد: برق خورشیدی جایگاه مهمی در صادرات دارد و به عنوان صنعتی بدون استفاده از آب با ارزش افزوده بالا و جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش مصرف انرژی فسیلی باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.