کد مطلب: ۳۹۶۶۹۷

اختلاف بر سر عامل اصلی ارزانی دلار / علل کاهش قیمت ارز در مطبوعات جناح‌های مختلف (اینفوگرافیک)

اختلاف بر سر عامل اصلی ارزانی دلار / علل کاهش قیمت ارز در مطبوعات جناح‌های مختلف (اینفوگرافیک)

سیر نزولی قیمت دلار در روز گذشته تا امروز ادامه پیدا کرد و دلار در آستانه ورود به کانال 10هزار تومان قرار گرفت. روزنامه‌های امروز به بررسی علل این کاهش پرداخته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز از تحلیل مطالب روزنامه‌های امروز کشور، دلایل کاهش قیمت دلار را در طیف گسترده‌ای می‌توان بررسی کرد؛ از عوامل سیاسی و احتمال برداشت تحریم‌ها گرفته تا عکس العمل به شرایط کشتی‌های نفتی. جزئیات بیشتر در این باره را می‌توانید در اینفوگرافیک تجارت‌نیوز مشاهده کنید. (اینفوگرافیک از سحر قادری)

00 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علت اصلی کاهش تقاضاست ! کاهش تقاضا موثرترین عامل کاهش قیمت ! وقتی عرضه ارز درمقایسه تقاضا بیشتر شود کاهش قیمت ها خواهیم داشت ! عوامل جانبی تاثیرگذارند اما نه به این اندازه ! کاهش شدید واردات و کاهش شدید مصارف ارزی به دلیل تحریمهای تجاری و عدم امکان خریدهای خارجی و جایگرین کردن اقلام وارداتی با کالاهای داخلی باعث شده سرانه مصرف ارزی ایران به شدت کاهش یافته و عملا” باعث ایجاد تراز مثبت عرضه در مقابل تقاضا شده ! درمقابل افزایش عرضه ارز در داخل باعث ریزش قیمتها شده است و تازمانیکه به این صورت باشد باید منتظر کاهش بود . ادامه عرضه ارز باعث تعجب تمامی ذخیره کنندگان ارز میتواند بشود ! قیمتها را به حد باورنکردنی پائین بیاورد اگر بانک مرکزی در تثبیت نرخ دخالت نکند درصورت ادامه عرضه به شکل کنونی حتی امکان برگشت قیمت ارز به قیمت 4200 تومن هم وجود دارد !!! اگر چه باور کردنی نیست ولی این قانون عرضه و تقاضاست که قیمت را تعیین می کند !!!

  • ناشناس

    عامل اصلی کاهش قیمت ارز عرضه ارز بیشتر از تقاضاست !
    در حال حاضر از سه منبع عرضه ارز داریم اول از طریق بانک مرکزی دوم از طریق ارز صادرکنندگان و سوم ارز ذخیره شده در بازار اما تقاضای موثری به دلیل عدم معامله خارجی برای ارز وجود ندارد ! میزان تقاضای در حدود یک سوم میزان عرضه است و علاوه بر این به دلیل کاهش شدید قیمت ارز خریداران هم کمتر تمایلی به تقاضا و خرید نشان می دهند .

  • ناشناس

    عوامل واقعی و اصلیش بدون سانسور و ترس از توقیف شدن روزنامه ایناس:
    نیاز دولت به دلار های خانگی و قیمت های دستوری که به نفع صراف ها هم هست زیر قیمت دلار های مردم یا بهتره بگیم پس انداز مردم رو غارت میکنن.
    همتی اومده میگه من گفتم سرمایه گذاری نکنید رو دلار دلم میسوخت در حالی که باید گفت اگر دلت میسوخت چرا گذاشتی بشه ۱۵ تا یه عده باز بخرن!!!