خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۸۸۰

ارزان فروشی نفت عربستان در آسیا

ارزان فروشی نفت عربستان در آسیا

سعودی آرامکوی عربستان قیمت نفت صادراتی به کشورهای مصرف کننده آسیایی را کاهش می دهد.عربستان سعودی قیمت نفت سبک عربی برای عرضه در ماه سپتامبر به آسیا را تا یک دلار و ٣٠ سنت برای هر بشکه کاهش داده است که بیشترین کاهش برای این نوع نفت در حدود یک سال اخیر به شمار می

973b08f325984822cb08b3a82bfe4877_XL.jpg سعودی آرامکوی عربستان قیمت نفت صادراتی به کشورهای مصرف کننده آسیایی را کاهش می دهد.عربستان سعودی قیمت نفت سبک عربی برای عرضه در ماه سپتامبر به آسیا را تا یک دلار و ٣٠ سنت برای هر بشکه کاهش داده است که بیشترین کاهش برای این نوع نفت در حدود یک سال اخیر به شمار می رود. این تصمیم عربستان به افزایش فروش نفت پیشایش سقوط تقاضا در ماه اکتبر کمک می کند.
بر اساس داده های مؤسسه تامسون رویترز ایکون، حدود یک میلیون بشکه در روز از ظرفیت پالاش آسیا در ماه اکتبر کاسته می شود که بزرگ ترین تعطیلی در سال ٢٠١٦ در حالی است که پالایشگاه ها برای رویارویی با حاشیه های ضعیف پالایشی و ذخیره سازی های زیاد سوخت، تلاش می کنند.
اقدام عربستان سعودی برای کاهش قیمت فروش رسمی نفت او اس پی، احتمالا موجب تشدید رقابت با رقیبان این کشور مانند روسیه و امارات متحده عربی می شود که انواع مشابه نفت خام تولید می کنند و در جستجوی یافتن سهم بزرگ تری از بازار آسیا هستند که بزرگ ترین منطقه مصرف کننده نفت در جهان به شمار می رود.
شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو روز یکشنبه (١٠ مرداد) اعلام کرد که قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی به آسیا با تخفیف یک دلار و ١٠ سنت برای میانگین عمان /دوبی تعیین شد که پایین ترین قیمت از ماه ژانویه به این سو، به شمار می رود.
بر اساس داده های رویترز، این تخفیف بیشترین میزان از تخفیف یک دلار و ٧٠ سنتی اکتبر ٢٠١٥ است که از آنجا که چند معامله گر انتظار کاهش حدود یک دلاری را داشتند، این تحفیف تهاجمی به شمار می رود. اما تخفیف قیمت برای انواع سنگین تر نفت خام مانند عرب مدیوم و سنگین مطابق انتظارات بازرگانان بود.
سعودی آرامکو قیمت فروش نفت سبک عربی را در ماه سپتامبر برای تحویل در ماه اوت به شمال غربی اروپا به میزان ٢٥ سنت برای هر بشکه افزایش داد.
مدیر عامل سعودی آرامکو در ماه گذشته (ژوییه ٢٠١٦) گفت که این شرکت نگران رقابت دیگر تولید کنندگان برای فروش نفت خام در آسیا نیست، زیرا شمار مشتریانی که این شرکت عظیم دولتی با آنها معامله می کند، در حال افزایش است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، قیمت رسمی فروش نفت خام سعودی، گرایش قیمتهای نفت ایران، کویت وعراق را تعیین می کند و بر قیمت بیش از ١٢ میلیون بشکه در روز نفت خام صادر شده به آسیا، تاثیر می گذارد. عربستان سعودی بزرگ ترین تولید و صادر کننده نفت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به شمار می رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.